هیات های عزاداری با پشتوانه های مردمی زنده و پابرجا مانده است

اقتصاد ایران: قم- استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: مراسم های عزاداری با پشتوانه های مردمی زنده و پابرجا مانده است و و باید همت کرد تا جنبه مردمی هیات های مذهبی حفظ شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی کریمی جهرمی صبح شنبه در دیدار با مسوولان هیات خادم الرضا علیه‌السلام قم گفت: یکی از موضوعاتی که در اسلام بدان تاکید شده، اقدامات مردمی در عرصه های دینی است تا از این طریق بتوان اعتلای جامعه را دنبال کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: جایی که تقوا و نیکوکاری است، باید در آنجا حضور داشت و کارهای خیر گاهی فردی است و گاهی هم اجتماعی است که برای انسان هم در این دنیا و هم در آخرت، خیر و برکت به همراه دارد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مجالس عزاداری امام حسین علیه السلام گفت: هیات خادم الرضا علیه‌السلام هر ساله مراسم های دهه اول ماه محرم را در ورزشگاه شهید حیدریان با شکوه خاصی برگزار می کند که این همت خادمان هیات جای قدردانی دارد.

آیت الله کریمی جهرمی ادامه داد: انسان وقتی این جمعیت جوانان را در هیات خادم الرضا علیه‌السلام می بیند احساس سرور دست می دهد و باید توجه داشت که اقامه و سوگواری امام حسین علیه السلام منشأ همه خیرات است.

وی بیان کرد: جمع کردن این حجم از جوانان در هیات خادم الرضا علیه‌السلام جای شکر دارد و نشان دهنده آن است که می توان فعالیت ها و اقدامات بزرگی به پشتوانه حضور جوانان انجام داد.

این استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: جمع شدن جوانان دور هم در مجالس اهل بیت علیهم السلام و عزاداری در حقیقت اجابت دعوت امام صادق علیه السلام است، چرا که آن حضرت نسبت به برگزاری مجالس عزاداری تاکید فراوانی داشتند.

وی با بیان اینکه مراسم های عزاداری با پشتوانه های مردمی زنده و پابرجا مانده است افزود: دلدادگان اهل بیت علیهم السلام با تلاش خود این فضا را فراهم می آوردند و باید همت کرد تا جنبه مردمی هیات های مذهبی حفظ شود.

آیت الله کریمی جهرمی تاکید کرد: اگر هیات های مذهبی پشتوانه مردمی نداشته باشند این امر سبب تضعیف فعالیت ها می شود.

هیات های مذهبی و مجالس عزاداری اسباب نجات جامعه است

وی گفت: هیات های مذهبی و مجالس عزاداری اسباب نجات جامعه است و باید تلاش کنیم هر چه بیشتر به ائمه اطهار علیهم نزدیک شویم و در این راستا باید مراقب بود که حرفی زده نشود که جنبه دافعه داشته باشد و مباحث اختلاف انگیز نباید در مجالس عزاداری مطرح شود، چرا که از این امر سبب دل زدگی حاضرین خواهد شد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: آنچه که اسباب تفرقه و تجزیه است نباید در هیات های مذهبی و مجالس عزاداری مطرح شود، بلکه باید تلاش کنیم شوق جوانان را برای پیشبرد اهداف مجالس حسینی بیشتر کنیم.

وی با بیان اینکه از ظرفیت هیات های مذهبی باید بهترین استفاده را انجام داد افزود: اینکه جوانان در مجالس و هیات های مذهبی با جمعیت های چند هزار نفری حضور پیدا می کند، امر کوچکی نیست و باید از این ظرفیت در راستای تبیین معارف اسلامی بهره برد.

آیت الله کریمی جهرمی با بیان اینکه باید تلاش شود تا آبروی افراد حفظ شود افزود: بیان سیره طیبه اهل بیت علیهم السلام در هیات های مذهبی باید در اولویت باشد.

وی بیان کرد: حفظ آبروی افراد باید مورد توجه قرار گیرد و در هیات ها به نوجوانان نیز می بایست توجه ویژه ای شود.

استاد حوزه علمیه قم گفت: گاهی مطالب که نسبت به دیگران مطرح می شود اساساً دروغ است و باید تلاش کنیم و مراقبت داشته باشیم که آخرت خودمان را برای دنیای دیگران نفروشیم.

وی تاکید کرد: در کشور اسلامی نباید آبروی افراد ریخته شود و در این زمینه همگان باید به این امر توجه داشته باشند.

آیت الله کریمی جهرمی گفت: هیات خادم الرضا علیه‌السلام سوابق بسیار خوبی دارد و در طول این سالها برنامه های فرهنگی بسیاری را را به مرحله اجرا در آورده که از دست‌اندرکاران این هیات قدردانی می کنیم.

در ابتدای این دیدار نیز حمید ناطقی مسوول هیات خادم الرضا علیه السلام قم به ارائه گزارشی از فعالیت های این هیات در عرصه های مختلف پرداخت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ