شغل آتش‌نشانان در تهران در زمزه مشاغل سخت نیست

اقتصاد ایران: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: شغل آتش‌نشانان در تهران جزو مشاغل سخت محسوب نمی‌شود.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آیین بزرگداشت روز آتش‌نشان با حضور محمدباقر قالیباف؛ رئیس مجلس شورای اسلامی، علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران، جمعی از نمایندگان مجلس و خانواده بزرگ آتش‌نشانی کلانشهر تهران در مجموعه 12 هزار نفری آزادی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، زاکانی با تجلیل از مقام والای آتش‌نشانان گفت: آتش‌نشانان نماد ایثار و فداکاری هستند و ما وظیفه داریم دغدغه‌های شغلی و معیشتی آنان را برطرف کنیم. طی سه سال گذشته در راستای این وظیفه تلاش کرده‌ایم، اما همچنان فاصله معناداری با شرایط مطلوب داریم.

شهردار تهران افزود: در این مدت، اعتبارات مرتبط با توسعه آتش‌نشانی 460 درصد و اعتبارات هزینه‌ای 480 درصد نسبت به سال 1400 افزایش یافته است. همچنین تلاش کردیم با رفع مشکلات مسکن، شرایطی فراهم کنیم تا آتش‌نشانان با کمترین ریسک بتوانند خدمات خود را به شهروندان ارائه دهند.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش قالیباف در توسعه خدمات شهری گفت: دکتر قالیباف که 12 سال شهردار تهران بود، به خوبی با نیازهای آتش‌نشانی آشناست و اکنون در جایگاه رئیس مجلس می‌تواند در حل مشکلات این سازمان نقش مؤثری ایفا کند.

وی اظهار امیدواری کرد که با همراهی قالیباف مشکلات فعلی آتش‌نشانی، از جمله ترخیص تجهیزات از گمرک، حل شود.

محبت و ارادت ما به آتش‌نشانان همچون رزمندگان دفاع مقدس است

محمدباقر قالیباف؛ رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به رشادت‌ها و دلاوری‌های آتش‌نشانان بیان کرد: از تمام تلاش‌های خالصانه شما قدردانی می‌کنم. در سال 84 و در اولین روزهای حضورم در شهرداری تهران، اولین سازمانی که بازدید کردم، آتش‌نشانی بود. همان زمان حس نزدیکی روحی و روانی با آتش‌نشانان پیدا کردم، زیرا فضایی شبیه به ایثارگری و محبت دوران دفاع مقدس در میان آنان دیدم. این حس واقعی بود و در طول 12 سال خدمتم در شهرداری، شاهد فداکاری‌های بسیاری از سوی آتش‌نشانان بودم.

وی با اشاره به چهره‌هایی مانند شهید امید عباسی تصریح کرد: امید عباسی با نجات ریحانه خانم از میان آتش، جان خود را فدا کرد. این قهرمانی‌ها نشان می‌دهد که آتش‌نشانان در لحظات سخت زندگی را به شهروندان بازمی‌گردانند و امنیت را برقرار می‌کنند.

رئیس مجلس همچنین به حادثه پلاسکو اشاره کرد و گفت: در آن حادثه، آتش‌نشانان جانفشانی کردند و 16 نفر از آنان در لحظات پایانی، جان خود را فدای بیش از 4 هزار نفر از شهروندان کردند. محبت و ارادت ما به آتش‌نشانان همچون رزمندگان دفاع مقدس است.

قالیباف در ادامه با اشاره به مشکلات آتش‌نشانان افزود: تمام تلاش ما این است که به نمایندگی از شما، خدمت صادقانه‌ای داشته باشیم. مشکلاتی مانند سختی کار، درصد شرکت‌های بیمه‌ای و سایر مطالبات شما را در مجلس پیگیری خواهم کرد.

وی تأکید کرد: نظم و انضباط در آتش‌نشانی، آمادگی جسمانی، مدرن‌سازی تجهیزات و آموزش همیشگی، اصول اساسی برای این سازمان هستند. همچنین باید به هوشمندسازی و مردمی‌سازی خدمات آتش‌نشانی توجه ویژه داشته باشیم.

قالیباف به اهمیت نقش شهرداری‌ها و شوراها در کشور اشاره کرد و گفت: شهرداری‌ها به‌عنوان نهادهای عمومی غیر دولتی باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند. اگر قوانین مرتبط با شوراها و شهرداری‌ها را تقویت کنیم و وظایف دولتی به آن‌ها واگذار شود، می‌توانند نیازهای روزمره مردم را در خدمات عمومی و رفاه بهتر برطرف کنند. در مجلس دوازدهم این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

قالیباف با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی اظهار کرد: حرف‌های غیرانسانی و جنایت‌آمیز نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را شنیدیم. جبهه مقاومت پاسخ محکم و دندان‌شکنی به این جنایات خواهد داد و اجازه نخواهیم داد این حملات ادامه پیدا کند. کشورهای اسلامی نیز باید به این موضوع توجه کنند و ما تا آخرین لحظه در کنار مردم مظلوم خواهیم ماند.

آتش‌نشانان مشمول خدمات ایثارگری شوند

قدرت‌الله محمدی؛ مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در این مراسم با بیان اینکه مهمترین دغدغه آتش‌نشانان که سال‌ها بر زمین مانده بود تامین مسکن بود، گفت: این دغدغه نیز با پیگیری‌های مدیریت شهری در این دوره به سرانجام رسید و ظرف 24 ماه آینده به ثمر خواهد نشست.

وی اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی تهران در مسیری که یک قرن از شروع آن می‌گذرد با 138 ایستگاه و 5300 نیرو به خدمت شبانه روزی به مردم مشغول است. خانواده آتش‌نشانی کشور و تهران بزرگ بیش از 1000  شهید و جانباز تقدیم کشور کرده است.

محمدی ادامه داد: ورود 16 بانوی آتش‌نشان به مجموعه آتش‌نشانی تهران در این دوره از مدیریت شهری برگ زرین دیگری از نقش‌آفرینی و حضور موثر بانوان در عرصه‌های مختلف است. همچنین در این دوره، قریب به 4 هزار میلیارد تومان خرج خرید ماشین‌آلات و تجهیزات جدید شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین دغدغه آتش‌نشانان که سال‌ها بر زمین مانده بود تامین مسکن بود، ادامه داد: این دغدغه نیز با پیگیری‌های مدیریت شهری در این دوره به سرانجام رسید و ظرف 24 ماه آینده به ثمر خواهد نشست.

به گفته مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران؛ ظرفیت‌های آتش‌نشانی تهران صرفا برای خدمت به شهر تهران خلاصه نمی‌شود بلکه در اقصی نقاط کشور باری از روی دوش مردم در بحران‌ها و حوادث برداشته می‌شود.

وی درباره برخی انتظارات مورد درخواست جامعه آتش‌نشانی شهر تهران توضیح داد: با وجود اینکه شغل آتش‌نشانی در کشور در زمره مشاغل سخت و زیان‌بار قرار گرفته اما در خصوص آتش‌نشانان تهران بزرگ این مسئله احتساب نشده که امیدواریم این مسئله در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

محمدی در ادامه یادآور شد: با توجه به اینکه بخش زیادی از تجهیزات سازمان آتش‌نشانی وارداتی است لذا انتطار این است که معافیت گمرکی برای آنان درنظر گرفته شود. همچنین اختصاص درصدی از درآمدهای شرکت‌های بیمه‌ای به آتش‌نشانان به دلیل نقش آنها در کاهش هزینه شرکت‌های بیمه‌ای دیگر درخواست مجموعه آتش‌نشانان است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: آتش‌نشانان تا این لحظه مشمول خدمات ایثارگری نشده‌اند که تقاضا داریم این مساله نیز در مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ