موضوع مذاکرات لاوروف و وزیر خارجه لبنان در نیویورک

اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به غیرقابل قبول بودن ادامه تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه و گسترش آن به سطح منطقه‌ای، بر مواضع قاطع مسکو در حمایت از حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی لبنان تأکید کرده و آمریکا را عامل ادامه بی‌ثباتی اوضاع در منطقه معرفی کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، شب گذشته در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، با عبدالله بوحبیب، وزیر موقت امور خارجه و مهاجران لبنان، دیدار و گفتگو کرد.  به گزارش وزارت خارجه روسیه، طرفین در این نشست به تبادل نظر دربارهوخامت اوضاع کنونی در منطقه خاورمیانه، در پی اقدامات اسرائیل پرداختند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «در این دیدار، تبادل نظر در خصوص وضعیت نظامی-سیاسی خاورمیانه با تأکید بر وقایع تراژیک اخیر در لبنان و تشدید حملات هوایی اسرائیل به این کشور صورت گرفت. سرگئی لاوروف به دلیل جان‌باختن تعداد زیادی از مردم غیرنظامی، به همتای خود تسلیت گفته و حملات گسترده اسرائیل به اهداف غیر نظامی در لبنان را محکوم کرد.»

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که ادامه تشدید درگیری‌های مسلحانه و گسترش آن به سطح منطقه‌ای غیرقابل قبول است. لاوروف همچنین بر ثبات مواضع طرف روسی در حمایت از حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی لبنان تأکید کرده و یادآور شد که لبنانی‌ها باید بدون دخالت خارجی، راه‌حل‌های توافقی برای مسائل ملی خود پیدا کنند.

لاوروف در شورای امنیت: حملات اسرائیل به لبنان نقض فاحش حاکمیت این کشور است

وزیر امور خارجه روسیه، همچنین در نشست شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که مقامات مسکو اقدامات ارتش اسرائیل در خاک لبنان را به‌عنوان نقض حاکمیت این کشور محکوم می‌کنند.

سرگئی لاوروف گفت: «ما قویاً اقدامات طرف اسرائیلی که نقض فاحش حاکمیت لبنان، کشور دوست ماست، را محکوم می‌کنیم. این درگیری پیامدهایی در سایر نقاط منطقه، از جمله دریای سرخ و خلیج عدن دارد و چرخه خشونت فراتر از منطقه منازعه اعراب و اسرائیل رفته و شرایط را نه‌تنها در این مناطق بلکه در دریای مدیترانه، خلیج فارس و شمال آفریقا بی‌ثبات کرده است.»

لاوروف تأکید کرد که «سنگ‌ زیر بنای» بحران کنونی ضرورت حل مسئله فلسطین است. وزیر خارجه روسیه همچنین خطاب به همتایان آمریکایی خود، گفت: «آن‌ها می‌توانند یا همچنان شورای امنیت را مسدود کنند یا در کنار صلح و جامعه بین‌المللی قرار گرفته و پایان جنگ را درخواست کنند.»

وی افزود: «شورای امنیت سازمان ملل ابزاری زمان‌ آزمایی‌شده برای اجرای تصمیمات خود دارد. اعضای شورا باید منافع مردم بی‌دفاع منطقه را فراتر از اهداف سیاسی کوتاه‌مدت خود قرار دهند و آتش‌بس فوری، آزادی تمام افراد  گروگان گرفته شده و دسترسی کامل و بی‌مانع به کمک‌های بشردوستانه را مطالبه کنند.»

وزیر خارجه یادآور شد که طرف روسی آماده است در جهت کاهش تنش‌ها و هماهنگی با تمامی شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی برای کمک به این منظور، همکاری کند. 

پیش از این، در وزارت بهداشت لبنان اعلام شد که برای اولین بار از زمان تشدید درگیری‌ها، بیمارستان‌های جنوب لبنان هدف بمباران‌های اسرائیل قرار گرفتند. طبق این اطلاعات، لبنان در حال حاضر از لحاظ داروها، لوازم پزشکی و مواد مصرفی کافی برخوردار است، اما اگر روسیه در حوزه بهداشت و درمان کمک کند، این کشور قدردان خواهد بود. در این رابطه، الکساندر روداکوف، سفیر روسیه در لبنان نیز اعلام کرد که در صورت درخواست رسمی از سوی مقامات بیروت، مسکو آماده ارائه کمک‌های دارویی، غذایی و فنی به لبنان خواهد بود.

انتهای پیام/ 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ