هوای تهران زیر سایه پاییز؛ هوای مطلوب در پایتخت برای تنفس سالم

اقتصاد ایران: با فرارسیدن روزهای پاییزی، پایتخت‌نشینان هوای قابل قبولی را تجربه می‌کنند. بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، وضعیت کیفیت هوا در روز هفتم مهر در شرایط "قابل قبول" قرار دارد و بهبود کیفیت هوا برای گروه‌های حساس نیز مشهود است.

به گزارش سلامت نویز به نقل از ایسنا،هوای تهران در آغاز پاییز به وضعیت مطلوبی رسیده و شهروندان می‌توانند از هوای تازه و نسبتا پاک این روزها بهره‌مند شوند. به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده اصلی که در ۲۴ ساعت گذشته شاخص هوای پایتخت را تحت تأثیر قرار داده، ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بوده است. میانگین این آلاینده ۸۴ بوده که نشان‌دهنده شرایط "قابل قبول" است. در حال حاضر، میزان ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در حدود ۵۴ قرار دارد، که همچنان در بازه‌ای است که تنفس هوا برای عموم مردم بدون خطر محسوب می‌شود.

بر اساس شاخص کیفیت هوا (AQI)، مقادیر کمتر از ۵۰ به معنای هوای "پاک" است و مقادیر بین ۵۱ تا ۱۰۰ نشان‌دهنده هوای "قابل قبول" یا متوسط است. این بازه نشان می‌دهد که هوا برای اکثر افراد، به خصوص برای گروه‌های حساس، مشکلی ایجاد نخواهد کرد. اما برای روزهای آتی، بهبود یا تغییرات احتمالی در شرایط جوی و کیفیت هوا ممکن است تأثیر بگذارد.

در سال جاری، تهران تنها پنج روز هوای "پاک" را تجربه کرده است، در حالی که ۱۲۷ روز در شرایط "قابل قبول" قرار داشته و ۵۸ روز هوای "ناسالم برای گروه‌های حساس" ثبت شده است. تنها در دو روز وضعیت هوا در محدوده "ناسالم" بوده که این موضوع نگرانی‌هایی را برای گروه‌های حساس به همراه داشته است.

این آمار نشان‌دهنده بهبود نسبی در کیفیت هوا نسبت به ماه‌های گرم تابستان است. با ورود جبهه‌های هوای پاییزی، وزش باد و کاهش دما، به نظر می‌رسد که شرایط جوی برای بهبود کیفیت هوا مناسب‌تر خواهد شد.

مردم تهران، به ویژه کودکان، سالمندان و افرادی که بیماری‌های تنفسی دارند، می‌توانند در این روزهای پاییزی از هوای سالم‌تر و قابل قبول بهره ببرند و فعالیت‌های روزمره خود را با آسودگی بیشتری در فضای باز انجام دهند. البته باید توجه داشت که آلودگی هوا در شهرهای بزرگ همچنان یک چالش اساسی است و پایش مستمر و تلاش برای بهبود شرایط محیط زیستی ضروری به نظر می‌رسد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ