پیگیری برای اختصاص اعتبار گلخانه ای به استان انجام شود

اقتصاد ایران: بیرجند_ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از ضرورت انجام پیگیری برای اختصاص اعتبار گلخانه ای به خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی جعفری در جلسه ستاد توسعه گلخانه ای استان که با حضور فرماندار خوسف و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مربوط برگزار شد، تاکید کرد: در انجام این کار باید از نیروهای بومی و محلی با اختصاص اعتبار مورد نیاز استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: از آن جایی که خراسان جنوبی از استان‌هایی است که اعتبار گلخانه ای ندارد، پیگیری لازم برای اختصاص در این زمینه باید انجام شود.

وی تصریح کرد: بر اساس طرح مورد نظر در خصوص توسعه گلخانه‌های خراسان جنوبی، در سه منطقه اصغریه، اکبرآباد و سرچاه عماری شهرستان خوسف به عنوان پایلوت در استان اقدامات مورد نظر انجام خواهد شد.

جعفری اضافه کرد: با تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی به گلخانه ای اقدامات مورد نظر در این باره انجام خواهد شد و گاز رسانی و برق رسانی برای این منظور باید به هر یک از واحدهای گلخانه ای مورد نظر انجام شود.

معاون استاندار با اشاره به اینکه جلسه بعد ستاد توسعه گلخانه ای استان با حضور استاندار برگزار خواهد شد، گفت: دستگاه های خدمات رسان برق و گاز ظرفیت‌های خود را در این خصوص برای اجرای این طرح باید اعلام کنند.

جعفری در ادامه خاطرنشان کرد: بسته تشویقی توسط شرکت آب منطقه ای باید در این زمینه ارائه شود تا کشاورزان دارای چاه آب در اجرای این طرح همکاری کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه با همکاری همه دستگاه‌های مربوط باید این طرح انجام شود، افزود: مشکل اول این باره چالش آب است و باید مشوق های در این خصوص با همکاری جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه ای استان پیش بینی شود.

معاون استاندار تصریح کرد: برای اجرای این طرح باید به مجریان آن تسهیلات پرداخت شود و بازار برای فروش تولیدات گلخانه ای هم باید در نظر گرفته شود.

جعفری خاطرنشان کرد: در جلسه ای با حضور دستگاه‌های مربوط باید مشکلات مربوط بررسی و راهکارهای مورد نظر ارائه شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ