گوگل در پرونده ضدانحصار اتحادیه اروپا پیروز شد و از جریمه ۱٫۷ میلیارددلاری رهایی یافت

اقتصاد ایران: گوگل توانست در پرونده‌ی ضدانحصار اتحادیه‌ی اروپا با جریمه‌ی ۱٫۷ میلیارد دلاری پیروز شود.

به‌گزارش TechCrunch، گوگل با پیروزی حقوقی مهمی موفق شد تا جریمه ۱٫۷ میلیارد دلاری مربوط به پرونده‌ی ضد‌انحصار AdSense را در دادگاه اتحادیه‌ی اروپا لغو کند. این پرونده که از سال ۲۰۱۹ آغاز شده بود، گوگل را به سوءاستفاده از موقعیت انحصاری خود در بازار تبلیغات آنلاین متهم کرده بود.

کمیسیون اروپا ادعا کرده بود که گوگل با تحمیل بندهای انحصاری در قراردادهای خود با وب‌سایت‌ها، از نمایش تبلیغات رقبا جلوگیری و بدین‌ترتیب انتخاب‌های تبلیغ‌کنندگان و صاحبان وب‌سایت‌ها را محدود کرده است. دادگاه اتحادیه‌ی اروپا در حکم خود اعلام کرد که کمیسیون اروپا نتوانسته است به‌طور کامل اثبات کند که گوگل از موقعیت انحصاری خود سوءاستفاده کرده است.

قضات دادگاه عمومی اتحادیه اروپا معتقدند که کمیسیون در ارزیابی بندهای انحصاری گوگل مرتکب اشتباهاتی شده و نتوانسته است ثابت کند که این قراردادها مانع نوآوری شده یا به مصرف‌کنندگان آسیب رسانده است. این تصمیم یکی از پیروزی‌های حقوقی مهم گوگل در‌برابر اتحادیه‌ی اروپا محسوب می‌شود. گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد که از این تصمیم دادگاه استقبال می‌کند و همچنان به همکاری با تنظیم‌کنندگان قوانین رقابتی در سراسر جهان متعهد است.

این پرونده، تنها یکی از چندین پرونده ضد‌انحصار است که گوگل در سال‌های اخیر با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. اتحادیه‌ی اروپا پیش‌تر گوگل را به‌دلیل نقض قوانین ضد‌انحصار در پرونده‌های مربوط‌ به Google Shopping و سیستم‌عامل اندروید جریمه کرده بود. این جریمه‌ها مجموعاً بیش از ۸ میلیارد یورو برآورد می‌شود.

مقالات مرتبط
  • شاهد دادگاه ضدانحصار: گوگل بر تبلیغات آنلاین سلطه دارد؛ اما ناشران احساس «گیر افتادن» می‌کنند
  • حکم قاضی آمریکایی: گوگل انحصارطلب است و قرارداد ۲۰ میلیارددلاری با اپل قانونی نیست

بااین‌حال، گوگل همچنان به دفاع از خود دربرابر این اتهام‌ها ادامه می‌دهد و معتقد است که خدمات و محصولاتش به‌نفع مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها است. این شرکت تأکید می‌کند که فناوری‌های تبلیغاتی‌اش به ناشران و تبلیغ‌دهندگان کمک می‌کند تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنند و درآمد بیشتری کسب کنند.

در‌نهایت، این تصمیم دادگاه اتحادیه‌ی اروپا نشان‌دهنده‌ی پیچیدگی‌ها و مشکلات حقوقی مرتبط با قوانین ضد‌انحصار در دنیای فناوری است. باتوجه‌به رشد سریع بازارهای دیجیتال و نقش مهم شرکت‌هایی مانند گوگل در این بازارها، انتظار می‌رود که پرونده‌های مشابه‌ی برای این شرکت در آینده تشکیل شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ