نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی تا پایان سال اجرایی می‌شود

اقتصاد ایران: رشت- مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از باز طراحی سامانه اجرای مفاد اسناد رسمی خبر داد و گفت: نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی تا پایان سال اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عاصف حمدالهی امروز چهارشنبه در جلسه حضوری با رؤسا و کارشناسان واحد اجرای ادارات ثبت و اسناد شهرستان‌های شرق گیلان اظهار کرد: با توجه به تأکیدات ریاست سازمان ثبت و اسناد کشور ان شاالله باز طراحی سامانه اجرای مفاد اسناد رسمی هر چه سریع‌تر به نتیجه رسیده و ما امید داریم که تا پایان سال راه‌اندازی و نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه مقدمات کار فراهم شده و در این زمینه پیمانکاری در نظر گرفته شده که شناخت خوبی روی این مساله دارد، افزود: اگر این بازطراحی انجام شود با مراجعه حضوری ارباب رجوع مواجه نخواهیم بود.

حمدالهی با بیان اینکه با راه اندازی این سامانه درخواست‌ها از طریق متقاضیان و دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق به عنوان پیشخوان سازمان ثبت صورت خواهد گرفت و با این روند دیگر اقدام خلاف قانون نیز انجام نخواهد شد، ادامه داد: در این سامانه هوشمند تمام موارد ثبت اجرا از استعلام تا دیگر موارد قانونی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تشکر از کارکنان اجرای ثبت گیلان گفت: با وجود کمبود نیرو سطح تخصص کارشناسان اجرای استان گیلان بالا است و در برخی شهرستان‌ها موجب سرعت پیگیری و کاهش قابل ملاحظه پرونده جاری شده است.

وی با درخواست از رؤسای ادارات برای توجه به پیشنهادات کارشناسان اجرای ثبت گفت: نظریات مشورتی باید جدی گرفته شود و ما در این زمینه آماده شنیدن درخواست‌ها و مطالبات همکاران بخش اجرا هستیم.

حمدالهی از اصلاح آئین نامه بخش اجرا خبر داد و در این زمینه بیان کرد: ما دنبال این هستیم با اصلاح آئین نامه به همکاران کمک کنیم تا از یک سری پرونده رهایی پیدا کنند و برخی ابهامات برطرف شود لذا سازمان ثبت با شتاب در مسیر هوشمند سازی در حال حرکت است.

گفتنی است، در این جلسه رؤسای ادارات و کارشناسان اجرا نقطه نظرات و سوالات خود را در زمینه‌های مختلف مطرح کردند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ