حمایت قاطع ایران از قطعنامه پایان اشغال فلسطین

اقتصاد ایران: ایران به دنبال تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل برای پایان اشغال فلسطین، از این قطعنامه به طور قاطع حمایت و سیاست‌های آپارتایدی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دهمین نشست اضطراری ویژه خود به رأی‌گیری پیرامون نظر مشورتی دیوان بین‌المللی دادگستری در خصوص پیامدهای حقوقی ناشی از سیاست‌ها و اقدامات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، از جمله شرق قدس، پرداخت.

در این رأی‌گیری، 124 کشور به این قطعنامه رأی موافق دادند، 14 کشور مخالف بودند و 43 کشور نیز از دادن رأی خودداری کردند.

جمهوری اسلامی ایران در این نشست، در ادامه حمایت‌های همیشگی خود از آرمان ملت مظلوم فلسطین و در مقابله با سیاست‌های اشغالگرانه و تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، رأی مثبت داد.

با توجه به فوریت وضعیت و اهمیت پایان دادن به اشغال فلسطین و خاتمه دادن به سیاست‌ها و اقدامات آپارتایدی رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان، جمهوری اسلامی ایران به نفع قطعنامه‌ای که در این خصوص تدوین شده رأی مثبت داد.

جمهوری اسلامی ایران همچنین تاکید کرد که جامعه جهانی می‌بایست رژیم اسرائیل را متعهد به اجازه دادن به تمامی فلسطینی‌های آواره برای بازگشت به سرزمین‌شان و بازگرداندن اموال آن‌ها، و نیز پرداخت غرامت به تمامی افراد آسیب‌دیده در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، نماید.

حمایت جمهوری اسلامی ایران از این قطعنامه بدون تأثیر بر موضع ملی دیرینه و ثابت کشورمان در خصوص مسئله فلسطین است که شامل عدم به رسمیت شناختن رژیم اسرائیل و تاریخ آغاز اشغالگری آن است.

این اقدام جمهوری اسلامی بار دیگر تأکیدی بر سیاست ثابت و غیرقابل تغییر ایران در دفاع از حقوق ملت فلسطین و مخالفت با تجاوزگری‌های صهیونیست‌ها است.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ