تصویب ۱.۳ میلیارد دلار درخواست سرمایه گذاری خارجی

اقتصاد ایران: ۷۶ درخواست سرمایه گذاری خارجی در بخش‌های مختلف اقتصادی به ارزش بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار در دویست و هشتاد و چهارمین جلسه هیأت سرمایه گذاری تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، دویست و هشتاد و چهارمین جلسه هیأت سرمایه‌گذاری خارجی و دومین جلسه هیأت سرمایه گذاری خارجی در دولت چهاردهم، در ۲۷ شهریورماه برگزار شد.

این جلسه، به ریاست فکری رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و با حضور اعضای هیأت سرمایه‌گذاری خارجی شامل سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت امور خارجه، بانک مرکزی، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون ایران و نمایندگان دستگاه‌های تخصصی ذیربط از جمله وزارت راه و شهرسازی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی، دبیر خانه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سازمان هواپیمایی کشور و سازمان بورس و اوراق بهادار در محل سالن خلیج فارس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران برگزار شده است.

در این نشست، تعداد ۷۶ درخواست سرمایه گذاری خارجی در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله نفت و گاز، انرژی‌های تجدیدپذیر، صنعت خودرو، صنعت دارو، مواد غذایی، ساختمان، گردشگری، حمل و نقل، خدمات و کشاورزی و از کشورهای مختلف از جمله آلمان، هلند، کانادا، چین، روسیه، ترکیه، امارات متحده عربی، پاکستان، عراق، افغانستان، رومانی، کویت، ارمنستان، قزاقستان و ایرانیان مقیم خارج از کشور به ارزش بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار، مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب هیأت سرمایه‌گذاری خارجی رسید.

این مقدار، بالاترین مقدار تصویب ماهیانه از نظر تعداد طرح‌های سرمایه گذاری خارجی در یک جلسه هیأت سرمایه گذاری خارجی محسوب می‌شود.

در راستای تسریع و تسهیل فرایند صدور مجوزهای سرمایه گذاری خارجی، هر ماه نشست هیأت سرمایه گذاری خارجی در سازمان سرمایه گذاری برگزار می‌شود و در جلسه قبلی نیز ده‌ها درخواست سرمایه گذاری خارجی به تصویب هیأت سرمایه گذاری خارجی رسید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ