وقتی توان دفاعی کشور بالا باشد صلح حاکم می شود

اقتصاد ایران: معاون هماهنگ کننده ارتش در آیین اختتامیه ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب صلح گفت: وقتی توان دفاعی کشور بالا باشد صلح حاکم می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در آئین اختتامیه ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب صلح که در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد طی سخنانی با تبریک میلاد با سعادت پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم و امام صادق علیه السلام و همچنین هفته وحدت اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران وظیفه دفاع از تمامیت ارضی کشور، حفظ استقلال و حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران را برعهده دارد که برای انجام این سه مأموریت باید از نیروی انسانی متخصص برخوردار شود.

وی با بیان اینکه سربازی برای وطن افتخار و سربلندی برای ماست افزود: همه کسانی که در نیروهای مسلح حضور دارند سرباز هستند و این جوانانی که وارد ارتش می‌شوند انرژی و شادابی و قدرت حرکت در ارتش هستند، این جوانان هستند که در برابر دشمن سینه سپر می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: هر میزان توان دفاعی کشور بالا برود توان بازدارندگی کشور بالا می‌رود وقتی توان دفاعی کشور بالا باشد هیچ کشوری به خودش جرأت نگاه چپ به کشور داشته باشد وقتی توان دفاعی کشور بالا باشد صلح حاکم می‌شود.

امیر سیاری گفت: همانگونه که امیر المومنین علی علیه السلام فرمودند اگر طالب صلحی آماده جنگ باش، این نشان می‌دهد که اگر قوی باشیم صلح و امنیت حاکم است.

معاون هماهنگ کننده ارتش ملت ایران را ملتی خواهان صلح و دوستی دانستی دانست و گفت: ما در ۲۰۰ سال اخیر به هیچ کشوری تجاوز نکرده و هیچ جنگی را آغاز نکرده است.

وی با اشاره به دلایل آغاز جنگ تحمیلی گفت: دشمن بعثی فکر می‌کرد ایران بعد از انقلاب تضعیف شده است پس جنگی نابرابر را علیه ما راه انداخت اما ملت غیور ایران اسلامی هشت سال در برابر دشمن ایستادند و حتی یک وجب از خاک کشور را به بیگانه ندادند و این گونه بود که امام فرمودند حتی اگر جنگ ۲۰ سال هم طول بکشد ما می‌ایستیم و دیدین که ملت ایران ایستادند.

امیر سیاری خاطرنشان کرد: ارتش به دلایل مختلف در ابتدای جنگ تضعیف شده بود؛ اما با آغاز جنگ ۸۰ هزار جوانی که سربازی آنها تمام شده بود به پادگان‌ها برگشتند و نگذاشتند دشمن به اهداف پلید خود برسد و این بود که این همه شهید فدای ملت و کشور شد.

معاون هماهنگ کننده ارتش ایستادگی و رشادت‌های رزمندگان در دفاع مقدس را سوژه بسیار خوبی برای ساخت فیلم و سریال و نوشتن کتاب دانست و گفت: شما هنرمندان باید از رشادت‌های این جوانان فیلم و سریال بسازید و این فرهنگ غنی را به جوانان انتقال دهیم.

رئیس ستاد ارتش گفت: مهم است که ما این ارزشهای غنی دفاع مقدس را به جوانان انتقال دهیم. آیا بهترین روش برای انتقال این فرهنگ هنر نیست؟

وی ادامه داد: بسیاری از جوانان ما در دفاع مقدس با نثار جان خود نگذاشتند این کشور به دست دشمن بیفتد و امروز ای جوانان! نوبت شماست که این کار را انجام دهید. ما می‌توانیم با ابزار هنر به صلح هم برسیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ