کارشناسان چه نظری درباره آیفون ۱۶ دارند؟

اقتصاد ایران: وب‌سایت‌های معتبر حوزه‌ی فناوری، بررسی‌ها و نظرهای کارشناسی خود را درباره‌ی آیفون ۱۶ منتشر کردند.

با معرفی سری آیفون ۱۶ رسانه‌های معتبر فناوری دیدگاه و بررسی‌ خود را از جدیدترین گوشی‌های اپل منتشر کردند. با‌توجه‌به آمار پیش‌فروش آیفون ۱۶، به‌نظر می‌رسد که امسال مدل‌های عادی و پلاس بیشتر از مدل‌های پرو با استقبال خریداران مواجه شوند.

The Verge

الیسون جانسون، خبرنگار ورج، بررسی خود از آیفون ۱۶ را این‌گونه آغاز می‌کند: «کمرا کنترل ناامیدکننده است. در چند سال گذشته، مدل‌های عادی و پلاس آیفون کمی نادیده گرفته شده بودند. مدل‌های پرو به تراشه‌ی جدیدتر و دوربین بهتر و دکمه‌ی قابل‌تنظیم اکشن باتن مجهز بودند؛ اما امسال اوضاع متفاوت است: آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس فاصله‌ی خود را با مدل‌های پرو تا حد زیادی جبران کرده‌اند. من دکمه‌ی کمرا کنترل را دوست دارم؛ اما استفاده از آن را سخت می‌بینم و تا حد زیادی آن را نادیده گرفتم... مکانیزم آن برای من خیلی سخت به‌نظر می‌رسد.»

TechRadar

خبرنگار TechRadar نظر تقریباً مشابهی با خبرنگار ورج دارد: «خط بین آیفون‌های استاندارد و مدل‌های پرو در حال محو‌شدن است؛ زیرا آیفون ۱۶ اکنون قدرت زیاد و مقرون‌به‌صرفه‌بودن را باهم ترکیب می‌کند. طیف رنگ‌های موجود حس خوبی ایجاد می‌کند و سرعت تراشه‌ی A18 همراه با دو دوربین عالی و دکمه‌ی کمرا کنترل، آیفون ۱۶ را به گزینه‌ی مناسب افرادی تبدیل می‌کند که به خرید مدل‌های پرو نیازی ندارند.»

نمای جانبی پشت و جلو آیفون ۱۶
Apple

به‌عقیده‌ی خبرنگار TechRadar، دوربین‌های مدل‌های عادی و پلاس آیفون ۱۶ تغییراتی چندانی درمقایسه‌با نسل گذشته نکرده‌اند؛ اما کمرا کنترل می‌تواند برای خالقان محتوا و علاقه‌مندان به عکاسی کاربردی باشد.

CNET

به‌گفته‌ی خبرنگار CNET، کمرا کنترل و اکشن باتن مهم‌ترین تغییرات آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس هستند. CNET مزیت استفاده از کمرا کنترل را نه در راه‌اندازی دوربین، بلکه تعامل و استفاده‌ی راحت‌تر از قابلیت‌های دوربین آیفون می‌داند.

رنگ‌بندی آیفون ۱۶
Apple

خبرنگار CNET قابلیت تغییر حالت‌های عکاسی و اعمال افکت‌های مختلف در پیش‌نمایش عکس‌ها پیش از فشردن دکمه‌ی شاتر را بسیار جذاب می‌داند: «اکنون می‌توانم با فشار یک دکمه، عکس‌های چشم‌نواز ثبت کنم.»

GQ

خبرنگار GQ استفاده از تراشه‌ی A18 و اضافه‌شدن کمرا کنترل و اکشن باتن و حالت‌های عکاسی جدید به مدل‌های عادی و پلاس آیفون ۱۶ را به فال نیک می‌گیرد و آن‌ها را تغییراتی مهم می‌داند.

مقالات مرتبط
  • آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس رونمایی شدند؛ سنت‌گرایی اپل با احیای روح آیفون X
  • آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس رونمایی شدند؛ بازگشت دوقلوها با نمایشگر بزرگ‌تر و دکمه جدید

قابلیت عکس‌برداری ماکرو در آیفون ۱۶ یکی از نکاتی است که GQ در بررسی خود روی آن مانور می‌دهد و عملکردش را مناسب توصیف می‌کند.

Mashable

خبرنگار Mashable می‌گوید که به مدل‌های استاندارد آیفون همواره به‌دلیل تراشه‌‌ی ضعیف‌تر و اندازه‌ی کوچک‌تر و قابلیت‌های کمتر بی‌توجهی می‌شد. Mashable امسال خرید آیفون ۱۶ پلاس را برای کسانی که به‌دنبال قابلیت‌های عکاسی پیشرفته نیستند، منطقی‌تر از آیفون ۱۶ پرو می‌داند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ