لزوم نقش دادن به مردم در احیای بافت های فرسوده روستایی و شهری

اقتصاد ایران: قم- رییس شورای اسلامی تهران گفت: باید در روستاها و بافت های فرسوده شهری در امر بازسازی خانه ها تسهیل گیری کرد و از سویی دیگر به خود مردم در این زمینه نقش داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی چمران ظهر چهارشنبه در جلسه هیأت اندیشه ورز بسیج مهندسین قم گفت: در شهرهای بزرگ و کوچک بافت‌های فرسوده زیادی داریم که بسیار خطرناک است و این بناهای فرسوده در اثر وقوع زلزله فرو می‌ریزند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز سطح وسیعی از شهرهای کشور بافت فرسوده است و علاوه بر آن ساختمان‌های ناپایدار نیز داریم که این امر موجب بروز خسارات جانب و مالی در حوادثی مانند سیل و زلزله می‌شود.

وی با اشاره به اثر مقام سازی بناها در برابر زلزله گفت: بسیاری از روستاهای مناطق زلزله خیز که در بار اول بر اثر زلزله تخریب شده در زلزله بعدی پس از مقاوم سازی خراب نشده اند و این امر نشان از اهمیت مقاوم سازی بناها و ساخت مهندسی است.

وی عنوان کرد: امروز در کشورهای مختلف در هر روز زلزله‌های متععدی رخ می‌دهد که تلفات جانی و مالی اندکی به همراه دارند و این امر به دلیل احداث بناهای مقاوم و ایمن است.

چمران تاکید کرد: باید در روستاها و بافت‌های فرسوده شهری در امر بازسازی خانه‌ها تسهیل گیری کرد و از سویی دیگر به خود مردم در این زمینه نقش داد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: امروز بافت فرسوده و موضوع کمبود آب از جمله مسائل اصلی کشور است و البته باید توجه کرد که در همه استان‌ها و شهرها نمی‌توان با یک روش مشکلات و چالش‌ها را حل کرد به عنوان نمونه در شمال کشور شرایط اقلیمی با مناطق کویری متفاوت است و باید با روش‌های مختلف و متناسب با هر اقلیم چالش‌ها را دنبال کرد.

چمران گفت: امروز روحیه و توان بسیجی و مهندسی در بین جوانان کشور قابل توجه است و باید با بهره گیری از علم و تکنولوژی مسیر رو به رشد و توسعه را دنبال کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به گسترش فضای سبز در قم گفت: در سالهای اخیر اقدامات خوبی در راستای توسعه فضای سبز قم رخ داده است که البته باید از روش‌هایی برای آبیاری استفاده کرد که تا یک سوم مصرف فعلی آب کمتری مصرف کنند که این روش‌های نوین امروز در شهر تهران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ