برنامه آموزشی مدارس متناسب با استعدادها و آسیب‌ها تدوین شود

اقتصاد ایران: بندرعباس- استاندار هرمزگان گفت: برنامه آموزشی مدارس متناسب با استعدادها و آسیب‌های مناطق تدوین و اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی دوستی در نشست شورای اجتماعی استان هرمزگان ضمن تبریک هفته وحدت و عید بزرگ ولادت رسول خدا (ص)، فرا رسیدن هفته دفاع مقدس را یادآور رشادت‌ها و برگ زرینی در افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: موضوع و آسیب مهمی که در شورای اجتماعی به آن پرداخته نشده، حاشیه نشینی است که باید گزارشات آن فصل ثابت جلسات شورا باشد.

وی ارائه گزارش بررسی نرم‌افزاری و سخت افزاری وضعیت حاشیه نشینی توسط فرمانداران را دستور جلسه آتی اعلام کرد و افزود: در این بسته گزارشی علاوه بر مسائل باید لیست اقدام‌ها و طرح‌های نو با بهره‌ گیری از ظرفیت‌های مردم، مساجد، علما، نخبگان و افراد ذی‌ نفوذ هر شهرستان ارائه شود و اقدامات عمرانی در اولویت بعدی باشد.

دوستی همچنین بر ارائه گزارش تحلیلی از وضعیت سقط جنین در استان تأکید کرد و بیان داشت: هیچگاه آمار رسمی نمی‌تواند مبنای برنامه‌ ریزی برای پیشگیری از فرایندی غیرقانونی مثل سقط جنین باشد و لازم است کار عمیق تحلیلی در کف جامعه انجام شود.

وی با توجه به آغاز فصل ورود معتادان به استان تاکید کرد: سه نهاد بهزیستی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و فراجا در نشستی برنامه عملیاتی بر اساس داده‌های ورودی و کانون‌های تجمیع معتادان، توزیع و مصرف مواد مخدر ارائه دهند که قطعاً سختگیری در هفته‌های ابتدایی روند ورود را کاهش می‌دهد.

استاندار هرمزگان مبنای حرکت در آموزش را الگوی مسئله محوری مورد تأکید مقام معظم رهبری دانست و به آموزش و پرورش استان ابلاغ نمود: آسیب آموزش یکسان در تمام مناطق بسیار است و باید آموزش و پرورش متناسب با استعدادها و آسیب‌های اجتماعی هر منطقه برنامه‌ ریزی آموزشی داشته باشد تا به صورت بنیادین در مسیر پیشگیری و ریشه کنی آسیب‌ها گام برداشته شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ