۴۴ مدرسه در تربت‌حیدریه دوشیفته هستند

اقتصاد ایران: تربت حیدریه- مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه گفت: از مجموع ۲۸۰ مدرسه موجود در شهرستان تربت حیدریه، هنوز در ۴۴ باب، کلاس‌ها به صورت دوشیفته برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت صالحی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: ۴۴ مدرسه در تربت‌حیدریه دوشیفته هستند، این مدارس بیشتر در نقاط شهری واقع هستند.

مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه از کمبود فضای آموزشی به عنوان مهم‌ترین چالش نظام آموزشی این خطه یاد کرد و گفت: با این حال و البته با کمک افراد خَیر با اضافه کردن ۲۵ کلاس درس جدید در آستانه بازگشایی مدارس به فضای آموزشی، مجموع کلاس‌ها در تربت‌حیدریه به هزار و ۴۲۹ باب رسید.

وی اضافه کرد: دغدغه ما زمانی بیشتر می‌شود که مسؤولان بالادستی بدانند امسال شاهد افزایش تعداد ثبت‌نامی دانش‌آموزان به میزان ۶۰۰ نفر نسبت به پارسال و لذا شمار دانش‌آموزان ما در مهر ماه امسال ۴۳ هزار و ۴۵۸ نفر است که از این تعداد سه هزار و ۹۷۳ نفر کلاس اولی هستند که البته ثبت‌نام در همه رده‌ها هنوز ادامه دارد.

صالحی از تأمین صددرصدی معلمان خبر داد و گفت: خوشبختانه امسال با توجه به تلاشی که از اردیبهشت امسال داشتیم ۱۵۰ نفر معلم جدید به این شهر منتقل شدند و با کمک نیروهای بازنشسته و خرید خدمت امسال با مشکل کمبود معلم مواجه نیستیم.

مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه همچنین از مقاوم‌سازی مدرسه رازی تا پایان امسال خبر داد و گفت: با توجه به قدمت تاریخی آن، این اقدام بسیار ضروری است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مهارت‌آموزی یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های نظام تعلیم و تربیت است، امسال طبق تعهد ارائه شده، ۴۵ درصد ورودی دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای اختصاص دارند.

صالحی افزود: در عین حال امسال در مقطع متوسطه ۴۰۰ دانش‌آموز اضافه و به دلیل کمبود فضا ۲ مدرسه را دو شیفته کردیم و نباید فراموش شود که بیشترین نیاز ما در هنرستان‌ها است.

مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه ادامه داد: این نیاز به‌گونه‌ای است که امسال تنها در هنرستان کار و دانش خوارزمی ۲۰۰ هنرجو اضافه و به دلیل کمبود فضا ناچار شدیم بخشی از آنها را در قسمت سامانه سیستم‌های رایانه‌ای که مختص رشته‌های کار و دانش واقع در اداره کل است، ساماندهی کنیم.

انجام آسفالت داخل مدارس به صورت رایگان

در این نشست وحید فرخ‌تبار، شهردار تربت‌حیدریه نیز اظهار کرد: امسال دستگاه‌های زیرمجموعه این نهاد خدمات اجتماعی در چهار حوزه سازمان حمل و نقل و ترافیک، اداره خدمات شهری، اداره زیباسازی و نیز اداره سیما، منظر و فضای سبز خدمات ویژه‌ای را با محوریت مدارس و کاهش بار ترافیکی در مسیر تردد دانش‌آموزان انجام داده‌اند.

شهردار تربت حیدریه افزود: هر چند موضوع آسفالت معابر بر عهده ما است، اما شایسته نیست مدیران مدارس توقع داشته‌باشند بحث آسفالت داخل مدارس را نیز ما به صورت رایگان انجام بدهیم.
وی گفت: البته موضوع قیر رایگان از محل بازآفرینی شهری در اختیار شهرداری، اما طبق قانون محل استفاده آن نیز مشخص و شامل فضای داخلی مدارس نیست.

وی افزود: در عین حال در حد توان خود و البته با کمک فرمانداری تعامل خود را با مدارس ادامه خواهیم داد.

تهیه الویت مدارس روستایی

علی‌اکبر کی‌پور، فرماندار تربت‌حیدریه نیز با انتقاد از نحوه بیان برخی مدیران در به کار بردن واژگان غیرفارسی، گفت: حداقل در جلسه آموزش و پرورش باید فارسی را پاس داشت.

فرماندار تربت‌حیدریه افزود: در خصوص آسفالت با توجه به کمبود قیر و سهمیه بندی آن باید اولویت بندی شود زیرا سه برابر تخصیص، اعلام نیاز کرده‌ایم.

وی از مسؤولان آموزش و پرورش خواست تا فهرستی از الویت مدارس روستایی تهیه تا با نظر دهیاران و شورای دهیاری مشکل برطرف شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ