حملات گسترده موشکی حزب الله علیه پایگاه صهیونیست‌ها

اقتصاد ایران: جنبش حزب الله لبنان اعلام کرد که در راستای حمایت از مردم غزه و در واکنش به تجاوزات رژیم صهیونیستی محل استقرار توپخانه‌های رژیم صهیونیستی را هدف حملات موشکی قرار داده است

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش حزب الله لبنان امروز چهارشنبه اعلام کرد که در راستای حمایت از مردم غزه و در واکنش به تجاوزات رژیم صهیونیستی محل استقرار توپخانه‌های رژیم صهیونیستی را هدف حملات موشکی قرار داده است.

در بیانیه حزب الله لبنان آمده است که رزمندگان مقاومت لبنان محل استقرار توپخانه‌های رژیم صهیونیستی را در «نافیه زیف» هدف حملات موشکی قرار داده است.

بر اساس بیانیه حزب الله لبنان این عملیات در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت شجاع و شرافتمند غزه و همچنین در واکنش به تجاوزات رژیم صهیونیستی در روستاها و شهرک‌های جنوب لبنان به ویژه شهرک‌های «مجدل سلم» و «بلیدا» انجام شده است.

جنگ رژیم اسرائیل علیه نوار غزه بعد از عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (15 مهرماه گذشته) وارد دوازدهمین ماه خود شده است؛ حزب الله لبنان در کنار گروه‌های مقاومت در منطقه مانند انصارالله و ارتش یمن، گروه‌های مقاومت عراق، با هدف حمایت از مردم و مقاومت غزه، از روز دوم این جنگ (یعنی 16 مهرماه) دست به عملیات‌های خود علیه رژیم اسرائیل زد.

این عملیات‌ها منجر به درگیری بین حزب الله و رژیم اسرائیل شد و طی آن مدت، دو طرف مواضع یکدیگر را هدف حمله قرار داده‌اند؛ حزب الله با عملیات‌های خود در این یازده ماه، موفق شده است، بیش از 100 هزار صیهیونست شهرک‌نشین در شمال فلسطین اشغالی را از خانه و کاشانه غصبی خود آواره کند و این اتفاق، هزینه مالی و فشار مضاعفی بر رژیم اسرائیل که درگیر جنگ است، وارد کرده است. حزب الله تأکید کرده که توقف جنگ در شمال فلسطین اشغالی، منوط به توقف جنگ علیه نوار غزه است؛ این موضع گیری حزب الله باعث شده است آمریکا و فرانسه در این زمینه ورود کرده، ولی تاکنون تلاش‌های آن‌ها به دلیل ماهیت جانبدارانه این دو کشور و نیز اصرار تل‌آویو بر تداوم جنگ، راه به جایی نبرده است.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ