ماهواره Sentinel-۲C نخستین تصاویر خود را از زمین منتشر کرد

اقتصاد ایران: ماهواره Copernicus Sentinel-۲C که در ۵ سپتامبر ۲۰۲۴ با موشک Vega از بندر فضایی اروپا در گویان فرانسه پرتاب شد، به تازگی نخستین تصاویر خود را ارائه کرده است.

- اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، ماهواره Copernicus Sentinel-2C که در 5 سپتامبر 2024 با موشک Vega از بندر فضایی اروپا در گویان فرانسه پرتاب شد، به تازگی نخستین تصاویر خود را ارائه کرده است. این تصاویر به ما نگاهی گذرا به داده‌هایی می‌دهند که این ماهواره جدید برای برنامه کوپرنیک، پیشرو در رصد زمین در اروپا، فراهم می‌آورد. یکی از این تصاویر، که در 13 سپتامبر گرفته شده، نمای واضحی از مزارع سویا و مناطق اطراف آن در جنوب اسپانیا را نشان می‌دهد.

به گزارش آژانس فضایی اروپا (ESA)، Sentinel-2C با پیوستن به برادران خود، Sentinel-2A و B، تصاویر با وضوح بالا از سطح کره زمین را از ارتفاع تقریباً 500 مایلی ثبت می‌کند و مناظر شگفت‌انگیزی از نقاط کمتر دیده شده جهان را به تصویر می‌کشد. تصاویر اولیه، شامل مناظر شهرهای اروپایی و اثرات آتش‌سوزی‌های جنگلی در کالیفرنیا، به وضوح نشان‌دهنده موفقیت این مأموریت هستند.

سیمونتا چلی، مدیر برنامه‌های رصد زمین ESA گفت: این تصاویر اولیه، گواهی قوی برای موفقیت این مأموریت خارق‌العاده هستند. در حالی که Sentinel-2 به خدمت‌رسانی به برنامه کوپرنیک ادامه می‌دهد، ما به دنبال توسعه نسل بعدی مأموریت‌های Sentinel-2 هستیم.

اخبار هوا و فضا ,

ماهواره Copernicus Sentinel-2C که در 5 سپتامبر 2024 با موشک Vega از بندر فضایی اروپا در گویان فرانسه پرتاب شد، نخستین تصاویر خود را ارائه کرد. این تصاویر به‌عنوان بخشی از برنامه رصد زمین کوپرنیک، نمایی واضح از مزارع سویا و مناطق اطراف آن در جنوب اسپانیا را به نمایش می‌گذارند. داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط ESA پردازش شده‌اند.

ماهواره Sentinel-2C قابلیت‌هایی همچون ردیابی کشاورزی و نظارت بر کیفیت آب از فضا را فراهم می‌کند و می‌تواند در مدیریت بلایای طبیعی نظیر آتش‌سوزی، سیل و فوران‌های آتشفشانی کاربرد داشته باشد. تصاویر جدید نشان‌دهنده اثرات آتش‌سوزی‌های اخیر در کالیفرنیا هستند که در آن دود و آتش‌های فعال به وضوح مشاهده می‌شوند.

اخبار هوا و فضا ,

نوار مشاهده‌شده از Sentinel-2C در مرز فرانسه و اسپانیا شامل داده‌های اصلاح‌شده کوپرنیک سنتینل (2024) است که توسط آژانس فضایی اروپا (ESA) پردازش شده‌اند.

کنستانتین ماوروکورداتوس، مدیر پروژه Sentinel-2 در ESA، اظهار کرد: ما از اینکه Copernicus Sentinel-2C به سرعت چنین تصاویر شگفت‌انگیزی را به ثبت می‌رساند، هیجان‌زده هستیم. این تنها آغاز بینش‌ها و داده‌های دقیق‌تری است که به ما کمک می‌کند تا سیاره خود را بهتر درک کنیم.

اخبار هوا و فضا ,

اخبار هوا و فضا ,

ماهواره Sentinel-2C در 12 سپتامبر 2024، منطقه‌ای در جنوب لس آنجلس، کالیفرنیا را مشاهده کرد. این تصویر با استفاده از باندهای مختلف تصویرگر چندطیفی پردازش شده تا یکی از آتش‌سوزی‌های فعال در ایالت را برجسته کند. تصویر رنگی طبیعی دود ناشی از آتش‌سوزی فرودگاه را نمایش می‌دهد، در حالی که تصویر رنگی کاذب  با استفاده از کانال‌های امواج کوتاه مادون قرمز و مادون قرمز نزدیک، ناحیه‌های سوخته و آتش‌های فعال را به صورت لکه‌های نارنجی روشن نشان می‌دهد.

در حال حاضر، مهندسان پروژه سه ماه آینده را صرف کالیبراسیون ابزارهای ماهواره خواهند کرد تا دقت بیشتری به دست آورند و اطمینان حاصل کنند که داده‌های جمع‌آوری‌شده برای کاربردهای علمی و تجاری بهینه هستند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ