توهین به مقدسات مذاهب اسلامی باید جرم‌انگاری شود

اقتصاد ایران: بندرعباس- نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه توهین‌کنندگان به مقدسات مذاهب اسلامی جاهل یا مغرض هستند، گفت: توهین به مقدسات مذاهب اسلامی باید جرم‌انگاری شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در جشن بزرگ وحدت اسلامی که با حضور علما و روحانیون و شخصیت‌های برجسته اهل سنت و شیعه استان هرمزگان در سالن حوزه علمیه خواهران برگزار شد با بیان اینکه استان هرمزگان از سالیان گذشته نماد وحدت اسلامی بوده است، اظهار کرد: خوشبختانه تحت تدابیر مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) شاهد وحدت در جامعه اسلامی ایران هستیم و باید برای تقویت این مؤلفه مهم قدرت توسط علمای اسلام برنامه‌ریزی شود.

وی، با ذکر این نکته که رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) نگاه جامع و عالمانه‌ای به جهان اسلام دارند، عنوان کرد: باید بهره‌ها و مزایای وحدت اسلامی را افزایش دهیم و دایره این وحدت اسلامی را گسترش دهیم به همین جهت هیچ‌گاه نباید از مسئله وحدت غفلت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به طرح و برنامه‌ریزی دشمن برای دور کردن مسلمانان از یکدیگر و جلوگیری از وحدت، بیان کرد: وحدت اسلامی یک تاکتیک نیست که بگوییم چون امروز چون دشمن مشترک داریم، نیاز به وحدت نیز وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که وحدت کشورهای اسلامی در راستای منافع مشترک این کشورهاست، گفت: حتی در برهه‌هایی از تاریخ که جامعه اسلامی، دشمن ندارد اگر بتوانیم ظرفیت‌های عظیم کشورهای اسلامی را از طریق وحدت اسلامی با یکدیگر همگرا و هم‌افزا کرد، رشد و تعالی برای امت اسلامی تقویت شود.

وی، با بیان اینکه وحدت اسلامی یک راهبرد برای جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: وحدت یکی از ضروریات اسلام است که به صورت مستمر توسط علما و شخصیت‌های برجسته اسلامی پیگیری می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به اهمیت دشمن شناسی و شناختن وظایف خود. بیان کرد: پرهیز از دامن‌زدن به اختلافات و تاکید بر اشتراکات از اقدامات مهمی است که باید در راستای مبارزه با سیاست‌های دشمن در دستور کار قرار داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، ضمن محکوم کردن توهین به مقدسات مذاهب اسلامی، گفت: افرادی که مذاهب اسلامی توهین می‌کنند و به افراط‌گرایی دامن می‌زنند یا جاهل‌اند و یا مغرض‌.

وی، با بیان اینکه توهین به مقدسات مذاهب اسلامی باید جرم‌انگاری شود، عنوان کرد: در جمهوری اسلامی باید ساز و کاری دیده شود که با افراد توهین کننده به مقدسات شیعه و سنی برخورد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، ضمن تاکید بر لزوم شناخت و درک متقابل از یکدیگر، گفت: دشمن در وهله اول تلاش می‌کند. روزنه‌های عدم شناخت و درک متقابل ما برادران شیعه و سنی از یکدیگر را شناسایی کند و برای آن‌ها اقدام کند.

وی افزود: برای مقابله با برنامه‌ریزی دشمن باید عقاید یکدیگر را بشناسیم و با مسائل مختلف یکدیگر آشنا شویم که لازمه تحقق این امر برگزاری جلسات و نشست‌های مشترک میان برادران شیعه و سنی است که به خوبی در استان هرمزگان در حال تقویت شدن است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، منشور وحدت اسلامی را یکی از نیازهای کشور دانست و بیان کرد: علما و روشنفکران مسلمان در کنار یکدیگر گرد آیند و منشور وحدت اسلامی را تدوین کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، ضمن تاکید بر تقویت جایگاه کنفرانس اسلامی، گفت: جایگاه کنفرانس اسلامی باید تقویت شود چراکه در حال حاضر در آن جایگاهی که باید باشد نیست.

وی، با ذکر این نکته که هنوز ظرفیت بازار اسلامی به خوبی استفاده نشده است، عنوان کرد: روابط اقتصادی و سیاسی کشورهای اسلامی در راستای رشد و اعتلای یکدیگر باید تقویت شود به عنوان مثال گردشگری اسلامی می‌تواند در امر وحدت مؤثر باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ