معرفی شخصیت حضرت علی بن باقر(ع) خود بزرگترین جهاد تبیین است

اقتصاد ایران: کاشان- رییس کنگره بین المللی حضرت علی بن باقر(ع) گفت: معرفی شخصیت حضرت علی بن باقر(ع) خود بزرگترین جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا مقدم فر چهارشنبه در آئین افتتاحیه اجلاسیه علمی کنگره بین المللی حضرت علی بن باقر (ع) که در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد، اظهار داشت: برای این کنگره ۳۲ کمیته و کارگروه فعال بودند که اصلی ترین کمیته مربوط به کارگروه علمی و پژوهشی است.

وی با بیان اینکه در شرایط حال حاضر محتوا و مطلب موثق در برخی از جنبه‌های تاریخی کم است، ابراز داشت: برای فعالیت در موضوعات مذهبی باید محتوا و مطلب به اندازه کافی در اختیار پژوهشگران باشد.

رئیس کنگره بین المللی حضرت علی بن باقر (ع) با اشاره به اینکه امروزه معرفی شخصیت حضرت علی بن باقر (ع) خود بزرگترین جهاد تبیین است، گفت: بعد از یکسال و نیم فعالیت کمیته علمی، امروز شاهد اختتامیه این اجلاسیه هستیم که در آن پژوهشگران و محققین با اسناد و مدارک معتبر محتوا و مطلب درباره شخصیت حضرت علی بن باقر (ع) را ارائه می‌کنند و به نوعی جهاد تبیین کرده اند.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۸ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است، گفت: مقالات برگزیده در قالب یک کتاب چاپ شده است.

مقدم فر با اشاره به اینکه برگزاری این کنگره باعث شده است این اسناد و تحقیق‌های علمی در دسترس علاقمندان قرار گیرد، گفت: شخصیت حضرت علی بن باقر (ع) به گونه‌ای است که باید بیش از پیش ایشان را شناخت.

وی با بیان اینکه درباره آن حضرت باید معرفت شناسی شود، خاطرنشان کرد: اگر جهان اسلام و تشیع این پناهگاه و ملجا عالی را متوجه شود یک استوانه می‌تواند هر فردی برای زندگی فردی و اجتماعی خود پیدا کند.

هیچ کشور اسلامی مانند ایران امامزاده ندارد

در ادامه این مراسم محمدحسین رجبی دوانی دبیر کمیته علمی کنگره اظهار داشت: ایران این افتخار را دارد که از دیرباز میزبان فرزندان حضرت محمد (ص) و امامزادگانی بوده است که از جور حاکمان فاسد به این منطقه پناه می‌آوردند.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران به واسطه علاقه به خاندان اهل بیت علیهم السلام خود را به خطر می‌انداختند، ابراز داشت: مردم ایران تا می‌توانستند از جان امامزادگان و فرزندان امامان که به این منطقه پناه می‌بردند، دفاع می‌کردند.

دبیر کمیته علمی کنگره بین المللی حضرت علی بن باقر (ع) تصریح کرد: حمایت مردم ایران از امامزادگان باعث شده است که در هیچ کشور اسلامی به اندازه ایران اسلامی امامزاده وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ارادت به خاندان اهل بیت علیهم السلام باعث کثرت حضور امامزادگان در ایران شده است، افزود: به برکت همین امامزادگان ایران اسلامی همیشه در طول تاریخ از تندباد حوادث به سلامت عبور کرده است.

رجبی دوانی با اشاره به هجرت حضرت امام رضا (ع) از مدینه به مشهد گفت: این باعث شد که پس از آن حضرت در ایران شاهد حضور امامزادگان در کشورمان بودیم که از آن جمله به حضرت معصومه (س) و حضرت شاهچراغ (ع) می‌توان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه مردم ما حرمت پیامبر و فرزندان ایشان را داشته و دارند، خاطرنشان کرد: حضرت علی بن باقر (ع) در بین تمام امامزادگانی که به ایران سفر کردند یک ویژگی خاص داشتند و آن این بود که ایشان نخستین فرزند بلافصل یک امام معصوم بودند که به فرمان آن حضرت برای ارشاد و راهنمایی مردم یک منطقه در ایران به این کشور سفر کردند.

دبیر کمیته علمی کنگره بین المللی حضرت علی بن باقر (ع) با اشاره به اینکه قم و کاشان اولین مراکز پیدایش اسلام در ایران بودند، افزود: مردم این دو شهر از دیرباز بسیار پابرجا در این امر مهم بودند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ