فناوری پیچیده مواد منفجره درون پیجرها و نقض همه قوانین جنگی

اقتصاد ایران: منابع امنیتی آگاه در گفتگو با وبگاه المیادین از جزئیات فناوری‌ به کار گرفته شده توسط رژیم صهیونیستی در عملیات لبنان پرده برداشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه المیادین، منابع امنیتی جزئیاتی از فناوری به کار گرفته شده توسط رژیم صهیونیستی در عملیات بیروت که منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از لبنانی‌ها شد، ارائه کردند.

این منابع عنوان کردند که دستگاه‌های «پیجر» از طریق منبع آن یعنی قطعه «آی سی» که در داخل پیجر قرار دارد، بمب‌گذاری شده و حاوی مواد منفجره بوده اند.

آنها ضمن اشاره به اینکه دو سرویس «موساد» و «امان» صهیونیستی پشت این حمله خصمانه قرار دارند، اعلام کردند که این مواد منفجره به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که در هیچ آزمایش استانداردی شناسایی نمی‌شوند.

به گفته این منابع امنیتی، این انفجار از طریق پیام متنی با فناوری پیشرفته‌ای انجام شد که مواد منفجره مخفی را فعال کرد.

آنها افزودند که باتری پیجر عامل انفجار نبوده، بلکه ماده‌ای که پیجر را تغذیه می‌کرد، هنگام دریافت پیام باعث انفجار شد.

بر اساس گزارش‌های امنیتی، دستگاه‌های پیجری که خاموش بودند یا در مناطق بدون سیگنال قرار داشتند، و همچنین پیجرهای قدیمی، همگی منفجر نشدند. این انفجارها با هدف کشتار طراحی شده بودند و به‌ویژه پیجرهایی که بر روی کمر بسته شده بودند تا موج انفجار به‌طور مستقیم وارد بدن شود.

این منابع اضافه کردند که حدود ۴ ثانیه پس از دریافت پیام صوتی یا نوشتاری، دستگاه‌ها به‌طور خودکار منفجر شدند.

آنها همچنین اظهار کردند که هیچ دستگاه شناسایی موجود در کشورها و فرودگاه‌های جهانی قادر به کشف این مواد منفجره نبودند، زیرا از فناوری پیچیده‌ای با الگوریتم‌های خاص استفاده شده بود.

این منابع اعلام کردند که با این حمله خصمانه، رژیم صهیونیستی علاوه بر جنایات نظامی بی‌سابقه‌اش در غزه، از تمام قوانین ممنوعه جنگ‌های امنیتی نیز عبور کرده است و در این عملیات از یک شرکت جهانی و یک دستگاه غیرنظامی استفاده کرده و تصمیم به قتل عمدی دسته جمعی گرفته است.

گفتنی است؛ عصر دیروز شماری از دستگاه‌های دریافت پیام معروف به پیچر در لبنان منفجر شد که طبق آمار اعلام شده از سوی وزیر بهداشت لبنان ۱۱ نفر در این عملیات تروریستی شهید و بیش از ۳ هزار نفر زخمی شده‌اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ