۱۰۰۰ برنامه برای هفته دفاع مقدس کرمانشاه طراحی شده است

اقتصاد ایران: کرمانشاه- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه از چاپ ۳۱ عنوان کتاب برای ارائه در کنگره شهدای کرمانشاه خبر داد و در ادامه، گفت: برنامه برای هفته دفاع مقدس کرمانشاه طراحی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز خوشبخت ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس که در سالن جلسات این مجموعه برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های تدوین شده در این هفته، اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده این هفته با بیش از یک هزار برنامه آغاز به کار خواهد کرد که شاخص‌ترین آنها شامل برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در مدارس، دیدار فرماندهان با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستان‌ها، تجلیل از خانواده شهدا، خاطره‌گویی فرماندهان در نمازهای جماعت، اجرای شب‌های خاطره گویی و تجلیل از ۶۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در استان کرمانشاه است.

وی با اشاره به تعهد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه برای انتشار سالانه حدود ۶۰ جلد کتاب با تیراژ ۲۰۰ جلد کتاب با محوریت تاریخ شفاهی از خاطرات رزمندگان، فرماندهان و خانواده شهدا دفاع مقدس، افزود: برپایی ۱۵۰ یادواره و بزرگداشت شهدا در سراسر استان و همچنین رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب صوتی و مکتوب نیز در این هفته را خواهیم داشت.

مدیرکل حفظ آثار دفاع و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه تصریح کرد: قرار است کنگره ملی شهدای کرمانشاه در روزهای ۲۱ و ۲۲ مهر ماه برپا شود که بر همین اساس با توجه به ایجاد کمیته تدوین و تألیف با مدیریت این مجموعه با هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه‌های مختلف بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب تألیف شده در ارگان‌های مختلف به دبیرخانه این کمیته ارسال شده و پس از داوری و ارزیابی در مجموع ۳۱ عنوان کتاب مورد تأیید نهایی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این ۳۱ عنوان کتاب برگزیده با چاپ ۵۰۰ جلدی از هر کدام در کنگره کلی شهدا قرار است در نمایشگاهی که در محضر مقام معظم رهبری برپا شود به نمایش گذاشته شود.

خوشبخت یادآور شد: رونمایی از دانشنامه دفاع مقدس در استان کرمانشاه به دلیل شرایط خاص و ویژه‌ای که در دوران دفاع مقدس داشته در چهار جلد تعریف شده که جلد اول آن با عنوان (الف تا چ) انجام شده و در مراحل پایانی قرار دارد که امیدواریم در سال جاری این دانشنامه مورد رونمایی قرار گیرد همچنین تاریخ توصیفی نقش کرمانشاه در جنگ تحمیلی و ۸ سال دفاع مقدس در دست اقدام قرار گرفته است.

تا سال ۱۴۰۵ موزه‌های دفاع مقدس کرمانشاه در فاز نخست افتتاح می‌شود

مدیرکل حفظ آثار دفاع و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه هم‌چنین در ادامه به موزه‌های دفاع مقدس استان اشاره کرد و گفت: استان کرمانشاه به لحاظ نقش و شرایطی که در دوران دفاع مقدس داشته طراحی سه موزه دفاع مقدس در نظر گرفته شده که ۲ مورد در شهرستان گیلانغرب و مرصاد واقع شده و در مراحل پایانی ساخت و تکمیل هستند.

وی خاطر نشان کرد: موزه گیلانغرب در بخش ابنیه به طور کامل تکمیل سده و تنها در بخش موزه آرایی آن ۴۰ درصد پیشرفت رقم خورده و موزه فرهنگی مرصاد نیز از لحاظ ابنیه ۸۰ درصد پیشرفت داشته و در بخش موزه آرایی نیز ۴۵ درصد امورات انجام شده است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه همچنین در پایان با اشاره به وضعیت باغ موزه دفاع مقدس کرمانشاه، تاکید داشت: با وجود اینکه در ابتدا باغ موزه دفاع مقدس کرمانشاه در محل کنونی بنیاد حفظ آثار که محل و یادمانی از پناهگاه بمباران‌های دوران جنگ بوده اما در نهایت زمینی به مساحت ۱۴ هکتار در نزدیکی هوانیروز در نظر گرفته شد که در حال حاضر در فاز نخست آن با هفت هزار و ۱۰۰ متر مربع تحویل پروژه داده شده و امید است تا سال ۱۴۰۵ این پروژه در فاز نخست به پایان برسد.

در پایان این مراسم با حضور خانواده شهدا سه جلد کتاب به نام «داستان جواد» درباره زندگی دانشجوی شهید محمد جواد شمسی به قلم محمد رضا آریا و کتاب‌های «زنبورهای کافر» به قلم شمسی وفایی و کتاب «باید دفنشان کنیم» نوشته یاسمن صالحی رونمایی شد و نویسندگان مورد تجلیل قرار گرفتند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ