در زیرساخت‌ها مشکل داریم آن وقت می‌خواهیم گردشگر هم بپذیریم

اقتصاد ایران: معاون اول رییس جمهور گفت: در حوزه زیربناها مشکل جدی داریم در جاده ها یک استراحتگاه پیدا نمی‌شود، آن وقت می‌خواهیم گردشگر هم بپذیریم؟

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا عارف معاون اول رئیس جمهور در مراسم تکریم ضرغامی و معارفه صالحی امیری به عنوان وزیر جدید وزارت میراث فرهنگی که امروز در سالن همایش ساختمان حج و زیارت با حضور جمع کثیری از مدیران وزارت میراث فرهنگی و فعالان گردشگری صنایع دستی و میراث فرهنگی برگزار شد، گفت: آقای صالحی امیری از روز اول می‌گفت هیچ جا غیر از میراث فرهنگی نه!

وی افزود: حداقل صد هزار فرصت گردشگری را می‌توان داشته باشیم غیر از آثار تمدنی و منابع طبیعی بی نظیری که در کشور داریم ویژگی مهم دیگر چهارفصل بودن ایران است و اختلاف دمای کشور ما در دو نقطه بیشتر متفاوت است و این مزیت یک است منتها بیایید گردشگری را با کشورهای همسایه مثل ارمنستان و ترکیه مقایسه کنید. چرا ما نتوانستم گردشگر جذب کنیم.

وی افزود: واقعیت این است که در حوزه زیربناها مشکل جدی داریم در جاده‌ها یک استراحتگاه‌ها پیدا نمی‌شود. این نکات در ۵۰ کیلومتری هم دیده می‌شود. آن وقت می‌خواهیم گردشگر هم بپذیریم؟ آغاز کار دولت با آغاز برنامه هم زمان شد. این اتفاق خوبی است. رویکرد ما اشتغالزایی است سهم گردشگری و صنایع دستی در رشد دیپلماسی فرهنگی برای من مهم است.

عارف بیان کرد: یکی از اولویت‌های دیپلماسی در حوزه منطقه است شاید در خیلی از جاها نتوانیم از این ابزار برای نزدیک شدن به کشورها استفاده کنیم ولی صنایع دستی یکی از افتخارات ایران است خیلی از کشورها حداقل تا قبل از انقلاب ایران را با صنایع دستی می‌شناختند.

وی افزود: آثار ثبت جهانی روند خوبی گرفته باید در چهار سال آینده ده اثر دیگر اضافه شود. گزارشی از حفاری‌های غیرقانونی به ما می‌رسد عدم توجه به میراث فرهنگی عده‌ای را وسوسه می‌کند که حس کنجکاوی به حس اقتصادی تبدیل شود و بعد هم می‌دانیم که چه اتفاقی می‌افتد. طبق برنامه باید در هر سال ۹۵۰ اثر غیر منقول احیا و مرمت شود.

وی خطاب به صالحی امیری گفت: در حوزه حاکمیتی نمی‌شود تنها به کمک منابع دولتی کارها را پیش برد باید از بخش خصوصی هم کمک گرفت. انتظار بخش خصوصی از ما این است که دولت مانع کار نشود اگر احکام یا تبصره‌هایی هست که مانع شده‌اند باید اصلاح شود.

در ادامه ضرغامی از صالحی امیری خواست که ده هزار نفر به تعداد افرادی که در حوزه صنایع دستی بیمه شده‌اند در طول دوره وزارت خود اضافه کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ