پیش‌بینی برداشت ۱۶۰۰ کیلوگرم کلاله زعفران در چهارمحال و بختیاری

اقتصاد ایران: شهرکرد-مجری گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کشت زعفران در ۲۷۰ هکتار از اراضی استان گفت: پیش بینی می‌شود از این سطح حدود ۱۶۰۰ کیلوگرم کلاله زعفران برداشت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یزدان احمدزاده امروز چهارشنبه در حاشیه برداشت زعفران از مزارع استان با اشاره به آغاز کشت زعفران در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ۲۷۰ هکتار از اراضی استان به کشت زعفران اختصاص یافته که پیش بینی می‌شود از این سطح حدود ۱۶۰۰ کیلوگرم کلاله زعفران برداشت شود.

مجری گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به خشکسالی‌های اخیر یکی از سیاست‌های وزارت خانه کشت گیاهان کم آب بر بوده که در این راستا سازمان جهاد کشاورزی ۲۸ تن پیاز زعفران خریداری نموده و به صورت یارانه‌دار در اختیار کشاورزان قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای ابلاغ برنامه اصلاح الگوی کشت محصولات کشاورزی توسعه کشت گیاهان دارویی در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: در شهرستان کیار حدود ۱۴۵ هکتار انواع گیاهان دارویی کشت و کار شده که از این سطح حدود ۱۰۰ هکتار آبی و ۴۵۴ هکتار دیم است.

احمدزاده عنوان کرد: سطح زیر کشت زعفران نیز در شهرستان کیار ۳۵ هکتار است که پیش بینی می‌شود از این سطح حدود ۲۲۰ کیلوگرم کلاله برداشت شود.

مجری گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: میزان اشتغال مربوط به کشت زعفران از ابتدا تا برداشت محصول در سطح کشت شده در استان بالغ بر ۵۵۰۰ نفر و میانگین عملکرد حدود ۶ کیلوگرم است که در سال‌های قبل تا ۹ کیلوگرم نیز بوده است.

وی نیاز آبی کم، ماندگاری محصول و ایجاد اشتغال مولد را از جمله مزایای کشت زعفران معرفی کرد و گفت: ایجاد درآمد پایدار برای کشاورزان، بهره‌برداری ۵ تا ۷ سال با یک بار کشت و ارز آوری قابل توجه محصول زعفران نیز از دیگر مزایای کشت این محصول در چهارمحال و بختیاری است چراکه کیفیت کلاله تولیدی در این استان با توجه به اختلاف از سطح دریا بسیار خوب است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ