ابهام افکنی تحلیلگران صهیونیست درباره عملیات پیجرها در بیروت

اقتصاد ایران: رسانه‌های صهیونیستی در تحلیل‌های اخیر خود به پیامدهای عملیات اخیر رژیم صهیونیستی در ضربه زدن به حزب الله لبنان و میزان آمادگی این رژیم برای پاسخ‌ احتمالی پرداختند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رسانه‌های صهیونیستی در تحلیل‌های خود بر موضوع انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان و میزان آمادگی رژیم صهیونیستی برای مقابله با پیامدهای این حمله در مرزهای شمالی اراضی اشغالی تمرکز کرده‌اند.

شبکه ۱۳ صهیونیستی این حمله را که علیه دستگاه‌های مورد استفاده اعضای حزب‌الله انجام شد، به عنوان «عملیاتی هماهنگ و پیچیده به سبک هالیوودی» توصیف کرد و این پرسش را مطرح کرد که آیا این حمله به «جنگی همه‌جانبه و گسترده» با حزب‌الله در مرزهای شمالی منجر خواهد شد یا خیر.

دانی یاتوم، رئیس سابق سرویس اطلاعاتی اسرائیل «موساد» در گفت وگو با شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی این سوال را پرسید: «هدف از این حمله چه بود؟ ما نمی‌دانیم هدف آن چیست و نمی‌دانیم چه کسی آن را انجام داده است؟»

وی ادعا کرد با فرض بر اینکه «این حمله توانسته باشد ۳۰۰۰ عضو سطح متوسط حزب‌الله را از کار بیندازد، قطعاً یک موفقیت بزرگ است، اما سوال اینجاست: گام بعدی چیست؟»

از سوی دیگر، نیر دفوری، خبرنگار نظامی شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز سوالاتی درباره هدف انفجار دستگاه‌های بی‌سیم حزب‌الله مطرح کرد و گفت: «اهداف این رویداد چیست و ما را به کجا خواهد رساند؟» وی اشاره کرد که هنوز پاسخ روشنی برای این پرسش‌ها وجود ندارد.

در همین راستا، عاموس گلعاد، رئیس مؤسسه سیاست و استراتژی دانشگاه رایشمن رژیم صهیونیستی و رئیس سابق بخش سیاسی-امنیتی در وزارت جنگ این رژیم، گفت که حزب‌الله این حادثه را به اسرائیل نسبت می‌دهد و این سوال را مطرح کرد که آیا اسرائیل استراتژی برای مقابله با پیامدهای این حمله دارد یا خیر؟

وی افزود: «اسرائیل چه خواهد کرد؟ آیا به صورت گسترده پاسخ خواهد داد؟ آیا ما آماده یک عملیات بزرگ هستیم؟ به چه منظور و در برابر چه کسی؟». وی گسترش جنگ را معضل رژیم صهیونیستی دانست، نه معضل حزب‌الله.

گفتنی است؛ عصر دیروز شماری از دستگاه‌های دریافت پیام معروف به پیچر در لبنان منفجر شد که طبق آمار اعلام شده از سوی وزیر بهداشت لبنان ۱۱ نفر در این عملیات تروریستی شهید و بیش از ۳ هزار نفر زخمی شده‌اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ