۱۱ پروژه عمرانی در بقاع متبرکه خراسان رضوی افتتاح می‌شود

اقتصاد ایران: مشهد- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی به برگزاری ۲۰۰ عنوان برنامه در هفته وقف اشاره کرد و گفت: در هفته وقف امسال ۱۱ پروزه عمرانی در بقاع متبرکه افتتاح و بهره برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده ظهر چهارشنبه در نشست خبری هفته وقف که با حضور اصحاب رسانه اظهار کرد: در طی یکسال گذشته ۱۲۰ موقوفه جدید در استان خراسان رضوی به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی دارای رتبه اول بروز رسانی اسناد اجاره‌ای در کشور به جهت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است، افزود: در سال گذشته، ۴۲ هزار و ۱۹۷ رقبه که منقضی شده بودند، تمدید و سند اجاره‌ای برای آنها صادر شده است.

وی اظهار کرد: بروز رسانی اسناد اجاره‌ای در استان بیش از ۹۰ درصد بوده است، طی یکسال گذشته ۸۴۲ سند تک برگ در موقوفات تنظیم شده و ۱۸۱۵ سند تک برگ اولیه صادر شده است که موجب شد تا خراسان رضوی، استان پیشرو در تثبیت سند موقوفات باشد.

احمدزاده در خصوص اسناد اجاره موقوفات در این استان گفت: ۷۳۶ رأی له موقوفات صادر شده است، بیش از ۲ هزار ۹۳۶ موقوفه فرایند صدور شناسه ملی آنها انجام شده است، ۴۲ هزار رقبه منقضی تمدید و سند اجاره جدید برای ان‌ها تنظیم شده است، همچنین ۳۱۰۰ رقبه فاقد قرارداد دارای سند اجاره‌ای شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در خصوص فعالیت عمرانی و احیای موقوفات در خراسان رضوی بیان کرد: ۱۹ پروژه سرمایه گذاری، ۱۱ پروژه عمرانی در بقاع به بهره برداری و افتتاح رسیده است همچنین ۱۰ پروژه احیا و سرمایه گذاری شده است.

وی اظهار کرد: در یک سال گذشته موقوفات بسیاری از جمله مدرسه، حسینیه و مسجد به بهره برداری رسیده و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفته است.

احمدزاده تصریح کرد: موقوفات مقید به زمان و مکان مشخصی برای موضوع معینی هستند لذا موقوفات در اختیار مجموعه‌های مردمی برای خدمت به مردم بکارگیری می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه وقف به عنوان سرمایه اجتماعی از مردم و توسط مردم و برای مردم است، افزود: هفته وقف از ۱۶ ربیع اول به مدت یک هفته (۳ شهریور تا ۵ مهر) به مناسبت گرامیداشت و بزرگداشت وقف و امور خیریه برگزار می‌شود و برای هر روز از این هفته عناوین مشخص و هدفمندی با برنامه‌های ویژه تدارک دیده شده است.

وی به برگزاری همایش یاوران وقف در سوم مهرماه اشاره کرد و این برنامه را یک برنامه ملی عنوان کرد و گفت: در هفته وقف امسال، ۱۹ پروژه سرمایه‌گذاری در موقوفات و ۱۱ پروژه عمرانی در بقاع متبرکه به افتتاح و بهره‌برداری و ۱۰ پروژه نیز کلنگ زنی خواهد شد.

احمدزاده تصریح کرد: حدود ۳۰۰و میلیارد تومان اجرای نیت خیر واقفان در موقوفات در موضوعات مختلف اجرایی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی به اجرای طرح ویژه‌های مهر تحصیلی اشاره و عنوان کرد: در قالب این طرح بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ بسته لوازم تحصیلی بین نیازمندان توزیع شده است.

وی ادامه داد: در قالب طرح شمیم حسینی به بیش از ۳۰۰ مسجد و هیئت استان کمک هزینه اجرای برنامه‌های محرم و صفر ارائه شده و در قالب طرح پیوند آسمانی نیز بیش از ۴۰۰ سری جهیزیه و در قالب طرح مهر تندرستی نیز به بیش از ۵۰ هزار بیمار کمک هزینه تأمین دارو و درمان اهدا شده است.

احمدزاده از ثبت بیش از ۱۲۰ وقف جدید در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: بیش از ۸۰ نشست علمی و صنفی وقف با اقشار مختلف در این بازه زمانی انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی به اجرای بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه در هفته وقف اشاره کرد و افزود: تعامل و ارتباط با نهادها، دستگاه‌ها و مؤسسات خیریه در جهت هماهنگی و توسعه فعالیت‌های خیریه در استان نیز صورت پذیرفته است.

وی، راهبری ۳۱ شورای هماهنگی امور خیریه در شهرستان‌ها، استمرار فعالیت دو کارگاه تولید چادر و ملزومات حجاب، کمک به آزادی ۳۷ زندانی مالی جرایم غیرعمد، تعامل با بیش از ۱۰۰ مؤسسه خیریه و برگزاری مراسم جشن ازدواج برای بیش از ۱۵۰ زوج تحت پوشش مؤسسات خیریه را از دیگر اقدامات اجرایی سال گذشته برشمرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ