نخستین داک تاندربولت ۵ با سرعت خیره‌کننده ۱۲۰ گیگابیت‌برثانیه عرضه شد؛ اما با دستگاه‌های کمی سازگار است

اقتصاد ایران: کنسینگتون از اولین داک تاندربولت ۵ با سرعت ۱۲۰ گیگابیت‌برثانیه و درگاه ۱۴۰ وات USB-c رونمایی کرد.

Cable Matters اولین کابل‌ Thunderbolt 5 را با پهنای‌باند ۱۲۰ گیگابیت‌برثانیه در تیر ماه وارد بازار کرد و به‌تازگی نخستین داک تاندربولت ۵ توسط Kensington تولید شده است.

کنسینگتون اعلام کرد داک SD5000T5 EQ که تأییدیه‌ی اینتل را دارد، هم‌اکنون برای خرید دردسترس است و به‌نظر می‌رسد که بر رقبای خود از جمله Hyper و J5Create در زمینه‌ی داکینگ پیشی گرفته است.

داک کنسینگتون از جلو
Kensington

طبق ادعای کنسینگتون، داک جدید از حداکثر سه مانیتور 4K با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز یا دو مانیتور 8K با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز در ویندوز، یا از دو مانیتور 6K در مک‌ بوک مجهزبه تراشه‌ی M1 Pro یا نسل‌های بعد از آن پشتیبانی می‌کند. علاوه‌بر این، حداکثر سرعت‌ ۱۲۰ گیگابیت‌برثانیه (سه برابر تاندربولت ۴) را برای دستگاه‌های متصل ارائه می‌دهد؛ البته به شرطی که کامپیوتر دارای درگاه تاندربولت ۵ باشد.

داک کنسینگتون از بالا
Kensington

سه درگاه تاندربولت ۵ خروجی، یک درگاه تاندربولت ۵ ورودی (هاست)، سه درگاه USB-A 3.2 Gen 2 با سرعت ۱۰ گیگابیت‌برثانیه، یک جک صوتی ترکیبی، دو خشاب ورودی کارت SD و میکرو SD و اتصالات اترنت با سرعت ۲٫۵ گیگابیت‌برثانیه همه‌ی آن‌ چیزی است که داک کنسینگتون ارائه می‌دهد.

داک کنسینگتون به همراه کابل ها
Kensington

این دستگاه برای طراحان گرافیک، ویرایشگران و انیماتورهایی که به انتقال داده‌ی پرسرعت و کارآمد نیاز دارند، ایده‌آل است و فایل‌ها را با سرعت‌های فوق سریع از طریق ریدرهای داخلی کارت SD و Micro SD با استاندارد UHS-II انتقال می‌دهد.

داک تاندربولت ۵ کنسینگتون اولین و شاید تنها داک‌ تاندربولت محسوب می‌شود که شارژ ۱۴۰ وات درگاه USB-C را ارائه می‌دهد؛ البته در صورتی که لپ‌تاپ بتواند از این توان پشتیبانی کند.

مقالات مرتبط
  • اولین کابل Thunderbolt 5 دنیا با پشتیبانی از شارژ ۲۴۰ وات و قیمت منطقی عرضه شد
  • تاندربولت ۵ رونمایی شد؛ اتصال لپ‌تاپ به چند مانیتور 8K و سرعت انتقال ۱۲۰ گیگابیت‌برثانیه

از نظر فنی، استاندارد USB-C PD اکنون به ۲۴۰ وات می‌رسد، اما هنوز شارژری نزدیک‌به این مقدار عرضه نشده است و داک‌ها معمولاً حداکثر ۱۰۰ وات را ارائه می‌دهند. اچ‌پی و لنوو داک‌هایی دارند که ۲۳۰ وات را از طریق یک کابل انتقال می‌دهند، اما این کابل‌ها برای لپ‌تاپ‌های خاص ورک‌‌استیشن طراحی شده‌اند، نه درگاه‌های استاندارد USB-C.

هنوز هیچ درایو ذخیره‌سازی که بتواند از سرعت انتقال تاندربولت ۵ پشتیبانی کند عرضه نشده است؛ بنابراین درحال‌حاضر نمی‌توان از همه‌ی ظرفیت آن استفاده کرد. داک جدید کنسینگتون تا اواسط مهر با قیمت ۴۰۰ دلار عرضه می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ