توسعه سالانه ۲۰ هزار هکتار باغ زیتون در برنامه هفتم

اقتصاد ایران: مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی گفت: در برنامه هفتم توسعه مقرر شده است با توسعه ۲۰ هزار هکتاری باغات زیتون در سال، بخشی از روغن زیتون در داخل کشور تأمین شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد میرعرب رضی، مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی در خصوص وضعیت تولید زیتون کشور گفت: سال گذشته بر اساس برنامه ششم توسعه کشور، دو هزار و ۳۸۶ هکتار باغ زیتون با اعتبار ۴۵ میلیارد ریالی برای اصلاح در دستور کار قرار گرفت که علاوه بر برنامه اصلاح، برنامه توسعه زیتون با اعتبار تخصیص یافته به انجام رسید.

وی افزود: به منظور ادامه سیاست‌ها و برنامه‌های طرح توسعه زیتون و با هدف افزایش تولید روغن زیتون، در برنامه هفتم توسعه مصوب مجلس شورای اسلامی مقرر شد با توسعه ۲۰ هزار هکتاری در سال، بخشی از روغن زیتون داخلی تأمین شود. در این راستا با سازمان برنامه و بودجه برای تأمین منابع اعتباری در حال بررسی و مذاکرات متعدد هستیم.

مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تولید زیتون و عملکرد آن در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش محسوسی داشته باشد، گفت: با توجه به رصد صورت گرفته از استان‌های زیتون‌خیز کشور، از تیر ماه نشست‌های متعدد کارشناسی در راستای خرید حمایتی میوه زیتون همچون سال ۱۴۰۱ برگزار شده و اقدامات اجرایی لازم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: برگزاری کمیته فنی زیتون در استان‌های زیتون‌خیز برای بررسی و رفع نواقص احتمالی دستورالعمل خرید حمایتی میوه زیتون سال ۱۴۰۱ از جمله این اقدامات اجرایی بوده است.

حمایت دولت از زیتون‌کاران با تعیین قیمت و خرید تضمینی زیتون

میرعرب رضی، همچنین در خصوص مدیریت بازار این محصول تصریح کرد: با همراهی بخش‌های مختلف اعم از تولید کنندگان، صنایع تبدیلی و تکمیلی، اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی روستایی، آمادگی لازم در این زمینه حاصل شده است و در صورت نیاز و با توجه به سیاست‌های ابلاغی برای ایجاد تعادل نسبی در بازار در جهت حمایت از تولیدکنندگان زحمتکش کشور برای کنترل قیمت و بازار فروش، نقش حمایتی دولت در قالب تعیین قیمت تضمینی و خرید تضمینی حمایتی دانه‌های روغنی زیتون در استان‌های مبادی تولید زیتون با قوت تمام اعمال خواهد شد.

به گفته مجری طرح زیتون، با توجه به سیاست‌های ابلاغی برای تعادل‌بخشی بازار، موضوع صادرات محصولات زیتون هم که قبلاً مصوب شده کماکان به قوت خود باقی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ