تکذیب مشارکت ایران در آموزش پهپاد به روسیه

اقتصاد ایران: یک منبع آگاه در نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران ادعای دادستان اوکراین مبنی بر مشارکت ایران در آموزش پهپاد به نیرو‌های روسیه را تکذیب کرد.

تسنیم: یک منبع آگاه در نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران ادعای دادستان اوکراین مبنی بر مشارکت ایران در آموزش پهپاد به نیرو‌های روسیه را تکذیب کرد و آن را توطئه برخی از کشور‌های غربی و اروپایی برای توجیه دخالت مستقیم خود در مناقشه بین روسیه و اوکراین ارزیابی کرد.

این مقام آگاه با اشاره به پایبندی جمهوری اسلامی ایران به اصل بی طرفی در اختلافات و مناقشات بین روسیه و اوکراین که همواره توسط مقامات سیاسی و نظامی مورد تأکید قرار گرفته، عنوان کرد: عباس شریفی به همراه ۷ نفر دیگر با هدف نظارت و ارزیابی عملکرد تیم ایرانی شرکت کننده در مسابقات نظامی بین المللی ۲۰۲۲ روسیه بیاتلون تانک (۲۰۲۲ INTERNATINAL ARMY GAMES) از ۱۵ تا ۲۱ آگوست به مدت ۷ روز در حومه شهر مسکو منطقه آلابینو (محل مسابقات) حضور داشته و پس از آن از روسیه خارج و به ایران مراجعت کرده است.

وی ادامه داد: در این مسابقات بیش از ۲۰ کشور جهان از جمله چین مغولستان، ویتنام، ونزوئلا، جمهوری آذربایجان، ایران و ... شرکت کرده‌اند که اسناد و سوابق شفاف و غیر قابل خدشه در این خصوص نیز موجود است.

این مقام آگاه نظامی تصریح کرد: عباس شریفی ناظر و ارزیاب تیم ایرانی شرکت کننده در مسابقات یاد شده بوده و هیچ یک از همراهان ایشان نیز از مسکو خارج نگردیده و در شبه جزیره کریمه حضوری نداشته‌اند؛ لذا ادعا‌های مطرح شده توسط برخی از کشور‌های غربی و رسانه‌های معاند با جمهوری اسلامی ایران فاقد هرگونه اعتبار بوده و بهانه‌ای برای خبرسازی، شایعه افکنی و توجیه دخالت‌های مستقیم کشور‌های غربی به ویژه آمریکا و انگلیس و دامن زدن به اختلافات در آن منطقه است و هیچگونه سند، قرائن و شواهدی بر چنین ادعای کذبی وجود ندارد.

این مقام آگاه نظامی افزود: بنابراین تأکید می‌گردد سیاست ایران همچون گذشته همواره بر اصل بی طرفی و نفی هرگونه جنگ و خشونت بوده و تنها راه حل پایان مناقشات را از طریق اقدامات دیپلماتیک و گفتگو، امکان پذیر دانسته و دخالت کشور‌های غربی، فرامنطقه‌ای و استعمارگر در درگیری میان روسیه و اوکراین را به نفع هیچ یک از طرفین نمی‌داند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ