۱۷ میلیون دانش آموز در کشور از امروز آغاز سال تحصیلی راجشن گرفتند

اقتصاد ایران: ارومیه-رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: حدود ۱۷ میلیون دانش آموز در سراسر کشور از امروز آغاز سال تحصیلی جدید را جشن گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد محمودزاده روز چهارشنبه در آئین نواختن زنگ جوانه‌ها در ارومیه اظهار کرد: مشارکت در ساخت و تجهیز فضای آموزشی، مشارکت در مسیر سیستم کلاسی، همراهی در ارتقا سطح پویایی کلاس‌های درس موجب اعتلای اندیشه دانش آموزان برای جامعه آینده است که بدون همراهی خانواده‌ها امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش سیستم آموزشی مشخص اما بسیار گسترده‌ای دارد و فتح این مسیر به تنهایی امکان پذیر نیست و دیگر مجموعه‌های اداری نیز با همراهی این وزارت خانه به فکر آینده سازان این کشور هستند.

محمودزاده با بیان اینکه حدود ۱۷ میلیون دانش آموز در سراسر کشور از امروز آغاز سال تحصیلی جدید را جشن گرفتند افزود: اگر قرار باشد که آینده کشور رشد و تعالی داشته باشد باید استمرار بخش راه شهدا و در مسیر همگرایی با ادبیات و فرهنگ مشترک باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه امسال ۷۰۰ هزار دانش آموز در تمامی مقاطع تحصیلی بر سر کلاس‌های درس حاضر می‌شوند، گفت: همه مراکز آموزشی آماده میزبانی از دانش آموزان هستند.

علی مطهری اظهار کرد: آماده سازی مدارس، ثبت کتب درسی و بهسازی سرویس بهداشتی مدارس و تعمیرات کلاس‌های درس از جمله اموری بود که در تابستان امسال برای مدارس انجام شد تا در سال تحصیلی جدید حدود ۷۰۰ هزار دانش آموز آغاز گر مسیر جدید علمی خود باشند.

وی ادامه داد: امسال ۴۲ میلیارد ریال با ظرفیت گروه‌های جهادی، ۲۲۰ میلیارد ریال برای تعمیرات مدارس بالای ۹ کلاسه و ۷۰ میلیارد ریال برای بهسازی سرویس‌های بهداشتی مدارس هزینه شده تا شاهد پویایی در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ باشیم.

مطهری ادامه داد: عشق به تدریس و یاددهی فرزندان در بدنه آموزش و پرورش زنده است که این عشق و اعتقاد، نشأت گرفته از حضور همکاران خدوم و معتقد معلم و عوامل اجرایی در مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی به نقش معلمان در نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: امید اصلی برای امتداد نسل یاور انقلاب اسلامی و پرورش استعدادهای علمی و مذهبی به معلمانی است که در کنار دانش‌آموزان به عنوان موتور محرکه آموزش حضور دارند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ