قاتلی که جان ۳۹میلیون نفر را خواهد گرفت!

اقتصاد ایران: مرگ‌ومیر ناشی از عفونت MRSA، نوعی باکتری استاف که در برابر بسیاری از آنتی بیوتیک‌ها مقاوم شده است، در سال ۲۰۲۱ نسبت به سه دهه قبل دو برابر شده و به ۱۳۰ هزار رسید.

فرارو: مرگ‌ومیر ناشی از عفونت MRSA، نوعی باکتری استاف که در برابر بسیاری از آنتی بیوتیک‌ها مقاوم شده است، در سال ۲۰۲۱ نسبت به سه دهه قبل دو برابر شده و به ۱۳۰ هزار رسید.

بر اساس یک تحلیل جهانی پیش‌بینی می‌شود عفونت ابرمیکروب‌های مقاوم به دارو در ۲۵ سال آینده ۳۹ میلیون نفر را خواهد کشت. محققان ضمن ابراز نگرانی از این موضوع، خواستار اقدام فوری بری جلوگیری از این سناریوی شوم شدند. ابر میکروب‌ها – گونه‌هایی از باکتری‌ها یا پاتوژن‌هایی که به آنتی بیوتیک‌ها مقاوم شده‌اند و درمان آن‌ها را بسیار سخت‌تر می‌کند - به عنوان یک تهدید فزاینده برای سلامت جهانی شناخته شده‌اند.

این تجزیه و تحلیل به عنوان اولین تحقیق برای ردیابی تأثیر جهانی ابر میکروب‌ها در طول زمان و تخمین آنچه ممکن است در آینده اتفاق بیفتد نامگذاری شده است.

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله لنست چاپ شد، سالانه بیش از یک میلیون نفر در سراسر جهان بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۲۱ بر اثر ابر میکروب‌ها - که مقاومت ضد میکروبی (AMR) نیز نامیده می‌شوند، جان خود را از دست دادند.

این مطالعه تاکید دارد به دلیل بهبود اقدامات برای پیشگیری و کنترل عفونت در نوزادان، مرگ و میر در میان کودکان زیر پنج سال ناشی از میکروب‌ها در طول سه دهه گذشته بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

با این حال، هنگامی که کودکان ابر میکروب می‌گیرند، درمان عفونت بسیار سخت‌تر می‌شود و مرگ افراد بالای ۷۰ سال بیش از ۸۰ درصد در مدت مشابه افزایش یافته است، زیرا جمعیت سالخورده در برابر عفونت آسیب پذیرتر شده است.

بر اساس این مطالعه، مرگ و میر ناشی از عفونت MRSA، نوعی باکتری استاف که در برابر بسیاری از آنتی بیوتیک‌ها مقاوم شده است، در سال ۲۰۲۱ نسبت به سه دهه قبل دو برابر شده و به ۱۳۰ هزار رسید.

محققان از مدل سازی استفاده کردند تا تخمین بزنند - بر اساس روند‌های فعلی - تعداد مرگ و میر مستقیم ناشی از AMR تا ۶۷درصد افزایش می‌یابد و تا سال ۲۰۵۰ به حدود دو میلیون نفر در سال می‌رسد.

بر اساس مدل سازی، این روند همچنین در ۸.۲ میلیون مرگ سالانه دیگر نقش خواهد داشت که جهشی نزدیک به ۷۵ درصد خواهد داشت.

طبق این سناریو، AMR مستقیماً ۳۹ میلیون نفر را در ربع قرن آینده می‌کشد و در مجموع به ۱۶۹ میلیون مرگ کمک می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ