پرونده کثیرالشاکی شهرضا با موضوع طلا در حال پیگیری است

اقتصاد ایران: اصفهان- رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: پرونده‌ای که با موضوع فعالیت غیرقانونی در زمینه طلا در سال‌های گذشته در شهرضا شکل گرفته و حدود ۳۰۰۰ شاکی و خواهان درآن وجود دارد در حال رسیدگی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین اسدالله جعفری در آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرضا، آمار صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف این شهرستان را نسبت به ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی، رضایت بخش ندانست و ابراز امیدواری کرد با تلاش رئیس دادگستری، دادستان و مسؤولان شورای حل اختلاف و با بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های مذهبی و اجتماعی این شهرستان، میانگین آمار صلح و سازش شورای حل اختلاف شهرضا افزایش یابد.

وی همچنین از آماده بودن مقدمات و شرایط به منظور استقرار شعب دادگاه صلح در شهرضا خبر داد و گفت: پیش‌بینی ما این است که تا ۲۰ روز آینده با صدور ابلاغ قضات معرفی شده به کمسیون نقل و انتقالات قوه قضائیه، شعب دادگاه صلح در شهرضا شروع به کار کنند.

به گفته رئیس کل دادگستری استان اصفهان در سال گذشته ۳۰ نفر نیروی اداری و تعدادی نیروی قضائی به این دادگستری اختصاص یافته است.

حجت الاسلام جعفری همچنین به پرونده کثیرالشاکی که در شهرضا در حال رسیدگی است، اشاره کرد و گفت: پرونده‌ای که با موضوع فعالیت غیرقانونی که در زمینه طلا در سال‌های گذشته در شهرضا شکل گرفته بوده و حدود ۳۰۰۰ شاکی و خواهان در آن وجود دارد در حال رسیدگی است و علت کندی طی شدن روند پرونده، پیچیدگی و گستردگی ابعاد مالی پرونده برای کارشناسان و همچنین عدم پرداخت هزینه‌های دادرسی و کارشناسی توسط بیشتر شاکیان و مالباختگان است اما تدابیری اندیشیده شده که حق و حقوق افرادی که هزینه‌های دادرسی و کارشناسی را پرداخت کرده‌اند مشخص شود و پرونده روند قانونی خود را طی کند.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن ایام هفته وحدت و میلاد پربرکت پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)، وحدت را نیاز اساسی و راهبردی در همه زمینه‌های پیشرفت و توسعه توصیف و خاطرنشان کرد: وحدت همه‌جانبه به ویژه در اصول و مبانی اعتقادی، ارزشی و الهی، کرامت‌های انسانی، حقوق و آزادی‌های مشروع و … نیاز اساسی و راهبردی جامعه است.

رئیس کل دادگستری استان در خصوص پیگیری مسائل استان، اضافه کرد: با توجه به قانون، دستگاه اجرایی مسئول پیگیری و حل موانع اشتغال، تولید و سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصاد کشور است اما ما در دستگاه قضائی با هم‌افزایی، وحدت و احساس مسؤولیت روزانه پیگیری بهبود وضعیت تولید و اشتغال و سرمایه‌گذاری، اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله) در تحقق شعار سال و سیاست‌های ابلاغی رئیس معظم قوه قضائیه در استان هستیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ