مپنا اوراق اجاره منتشر می‌کند/ بازده مؤثر ۳۵ درصد برای عموم

اقتصاد ایران: پذیره نویسی اوراق اجاره مپنا با نرخ سود اسمی ۲۳ درصد سالانه و امکان کسب بازده مؤثر تا ۳۵ درصد برای عموم از روز یکشنبه به مدت ۳ روز کاری آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرحله نخست اوراق اجاره شرکت تولید انرژی‌های تجدید پذیر مپنا به میزان ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال معادل ۷۵۰ میلیارد تومان از هفته بعد منتشر خواهد شد. این اوراق دارای بازار گردان و ضمانت بانکی است و با نمادهای معاملاتی صمپنا ۶۰۷ و صمپنا ۶۷ از روز یکشنبه، اول مهر ۱۴۰۳ به مدت ۳ روز کاری عرضه می‌شود.

نرخ سود اسمی سالانه این اوراق ۲۳ درصد است و امکان کسب بازده مؤثر تا ۳۵ درصد برای عموم وجود دارد. محاسبه سود روزشمار برای مالک اوراق و پرداخت سود هر سه ماه یک بار از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از دیگر ویژگی‌های این اوراق است. همچنین سررسید این اوراق ۳۶ ماهه و بازپرداخت اصل اوراق در پایان عمر اوراق انجام می‌شود.

انتشار این اوراق توسط شرکت تولید انرژی‌های تجدید پذیر این شرکت به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه این گروه انجام می‌شود. متقاضیان خرید این اوراق می‌توانند در بازه پذیره‌نویسی از طریق کارگزاری‌های تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به خرید اوراق فوق اقدام کنند.

گروه مپنا یکی از بزرگترین شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در حوزه‌های صنعتی کلان همچون ساخت تجهیزات اصلی و احداث و بهره‌برداری از نیروگاه‌های حرارتی و تجدید پذیر، پروژه‌های بزرگ نفت و گاز و حمل و نقل و نیز تولیدکننده محصولات صنعتی پیشرفته با سه دهه تجربه و تخصص در این حوزه‌ها محسوب می‌شود.

با توجه به اهتمام ویژه و مستمر این گروه در راستای مسئولیت‌های زیست محیطی و به حداقل رساندن صدمات زیست محیطی و پیشگیری از مخاطرات برای تمامی ذی‌نفعان و نیز اهمیت روزافزون گسترش تولید و مصرف انرژی‌های تجدید پذیر و جلوگیری از تخریب و گرمایش زمین، شرکت تولید انرژی‌های تجدید پذیر مپنا در سال ۱۳۹۰ با هدف ساخت انواع نیروگاه‌های تولید انرژی‌های تجدید پذیر (نیروگاه‌های بادی، خورشیدی و زمین‌گرمایی، زباله‌سوز و …) تأسیس شد. در این راستا علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این اوراق، علاوه بر بهره‌مندی از بازدهی جذاب، می‌توانند در مسیر توسعه فناوری‌های مربوط به انرژی‌های تجدید پذیر، استفاده از سوخت‌های پاک و سایر حوزه‌های فعالیت شرکت گروه مپنا نیز گام بردارند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ