۲ میلیون و ۹۰۰ هزار یورو به نفع دولت حاصل شد

اقتصاد ایران: با نظارت بازرسی استان بوشهر بر فرآیند معاملات خرید قطعات و تعمیر توربین‌های گازی پالایشگاه چهارم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، مبلغ ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار یورو به نفع دولت حاصل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با نظارت بازرسی استان بوشهر بر فرآیند معاملات خرید قطعات و تعمیر توربین‌های گازی پالایشگاه چهارم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، کاهش مبلغ ۴۱۸ میلیارد ریال (در بخش ریالی) و مبلغ ۲،۹۵۰،۷۰۰ یورو (در بخش ارزی) به نفع دولت حاصل شد.

شهبازی بازرس کل استان در این خصوص اظهار کرد: پیرو تأکیدات رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر نظارت بر عملکرد کمیسیون معاملات دستگاه‎‌های اجرایی، بازرس‌کل استان بوشهر با ورود کارشناسان بازرسی این استان نسبت به بررسی و نظارت بر فرآیند برگزاری مناقصات تأمین اقلام یدکی، بازسازی قطعات مسیر گاز داغ و تعمیرات و بازرسی تعداد سه دستگاه اول و دوم توربین‌های گازی پالایشگاه چهارم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، با مجموع برآورد یازده میلیون و ۱۹۷ هزار یورو و ۲۵۱ میلیارد و ۳۳۶ میلیون و ۸۷۷ هزار ریال اقدام کردند.

وی گفت: با توجه به همزمانی هر دو مناقصه، پس از بازگشایی پاکات مربوطه طی نخستین مرحله برگزاری، کمترین قیمت پیشنهادی به مبلغ ۸،۸۴۵،۴۷۵ یورو (۵۸ درصد بالاتر از برآورد کارفرما) و مبلغ ۴۱۸ میلیارد ریال (۴۵ درصد بالاتر از برآورد کارفرما) دریافت شد.

شهبازی افزود: با پیگیری بازرسی استان بوشهر و اشراف کارشناسان این بازرسی کل از قیمت‌های منطقه‌ای و جهانی (با توجه به سابقه ورود به موضوعات مشابه در ستاد مجتمع گاز پارس جنوبی و شناخت دقیق آیتم‌های قیمت اولیه)، اقدامات لازم به منظور جلوگیری از تحمیل ضرر و زیان به دولت معمول گردید.

بازرس کل استان بوشهر ادامه داد: در نهایت پس از دو مرحله تجدید این مناقصات، شرکتی با ارائه پیشنهادهای جداگانه‌ای به مبلغ ۲۱۳ میلیارد و ۶۴۲ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال و ۷ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۱۲۵ یورو به عنوان برنده در هر دو مناقصه انتخاب شد.

وی خاطرنشان کرد: در نتیجه ورود بازرسی کل استان بوشهر، در مجموع مبلغ ۴۱۸ میلیارد ریال (در بخش ریالی) و مبلغ ۲،۹۵۰،۷۰۰ یورو (در بخش ارزی) به نفع دولت حاصل شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ