بازگشت برادر کوچکتر ماکسیما به ایران

اقتصاد ایران: فروش خودروی شناخته شده نیسان برای ایرانیان به‌زودی در سامانه جانبازان آغاز شده و به بازار ایران می‌آید.

خبرآنلاین: نیسان تی‌نا یا تیانا (Teana) خودرویی شناخته‌ شده برای ایرانیان است که در زمان عرضه‌اش، در سایه محبوبیت ماکسیما محو شد. پس از گذشت یازده سال از تولید این خودرو در بازار ایران، تی‌نا قرار است دوباره به صورت وارداتی به بازار ایران برگردد.

پارس‌خودرو در سال ۲۰۰۹، اندکی پس از واردات تی‌نا، مونتاژ آن‌ را آغاز کرد و اولین نسخه‌های آن را در سال ۱۳۸۹ و با دو تیپ XL و XV به بازار فرستاد. تیپ XV (معروف به های‌کلاس) نسخه فول تی‌نا بود و امکانات بیشتری نسبت به تیپ XL یا نیمه‌فول داشت؛ امکاناتی مانند کنترل کشش، ایربگ‌های پرده‌ای، اتولایت، تهویه صندلی‌های جلو، پانوراما و سانروف.

مونتاژ این لوکس ژاپنی تا زمان تشدید تحریم‌های صنعت خودرو در سال 1392 ادامه داشت و هرچند در این مدت فروش خوبی را تجربه کرد، اما نتوانست محبوبیت خارق‌العاده ماکسیما را در ایران تکرار کند.

بازگشت برادر کوچکتر ماکسیما به ایران

جدیدترین نسل نیسان تی‌نا قرار است با رنو پارت دوباره به ایران برگردد. این خودرو قرار است برای فروش در سامانه جانبازان قرار گیرد. طراحی نسل جدید تی‌نا با ظاهری مدرن و به‌روز معرفی شده و همان زبان طراحی حاکم در نیسان را نشان می‌دهد. این خودرو شباهت زیادی با مدل مشهور ماکسیما دارد. این خودرو با ۴۹۰۶ میلی‌متر طول، ۱۸۵۰ میلی‌متر عرض و ۱۴۴۷ میلی‌متر ارتفاع ساخته شده و یک خودروی دیفرانسیل جلو محسوب می‌شود.

بازگشت برادر کوچکتر ماکسیما به ایران

قوای محرکه تی‌نا شامل یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی است که ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۱۹۷ نیوتن متر گشتاور داشته و از گیربکس ایکس‌ترونیک CVT برای انتقال قدرت کمک می‌گیرد. به لطف این موتور، تی‌نا در عرض ۸ ثانیه از حالت توقف به مرز صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و سرعت خود را تا ۱۹۷ کیلومتر بر ساعت ادامه می‌دهد.

مصرف سوخت ترکیبی ۶٫۴۱ لیتر در هر صد کیلومتر، باک ۵۶ لیتری، تعلیق جلو مک فرسون، تعلیق عقب مولتی لینک، ترمز جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب دیسکی معمولی و فرمان برقی دوپینیون، از دیگر مشخصات فنی تیانا به حساب می‌آیند. سیستم ترمز ABS به‌علاوه EBD، سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم HSA و سیستم‌های کمکی ترمز HBA، HBB و HBC، نقش عمده‌ای را در کنترل و پایداری تی‌نا ایفا می‌کنند.

بازگشت برادر کوچکتر ماکسیما به ایران

از نظر امکانات، تی‌نا مجهز به نمایشگر اطلاعات سرگرمی ۱۲٫۳ اینچی، نمایشگر هداپ، نورپردازی داخلی، پد شارژ بی‌سیم، سیستم تهویه مطبوع خودکار دو کاناله، گرمکن صندلی، صندلی‌های ارگونومیک چندلایه، سیستم کاهش نویز فعال، کروز کنترل هوشمند تطبیقی، سیستم کمک‌راننده هوشمند سطح ۲، ترمز هوشمند پیش از برخورد، هشدار خروج از خط، اصلاح هوشمند خط، هشدار نقطه کور تغییر خط، هشدار ممانعت از برخورد، مانیتورینگ هوشمند پانورامیک، هشدار عابر پیاده و هشدار خستگی راننده و غیره است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ