خدمات الکترونیک قضایی سیار در ۲۰ استان ارائه می‌شود

اقتصاد ایران: مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گفت: در حال حاضر در ۵۰ شهر از ۲۰ استان کشور و بیش از ۱۸۰ دفتر، خدمات الکترونیک قضایی سیار ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا سلطانی مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضائی در چهارمین نشست هم‌اندیشی نمایندگان دفاتر خدمات الکترونیک قضائی با تبریک و تهنیت میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت هفته وحدت اظهار کرد: آنچه در کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضائی اتفاق می‌افتد، حاصل کار گروهیِ اعضای هیئت مدیره و اعتماد و اطمینان ریاست مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه است.

وی به تشکیل کارگروه‌های تخصصی ایده‌پردازی اشاره کرد و افزود: در این دوره از نشست هم‌اندیشی نمایندگان استانی، کارگروه‌های تخصصی و کارشناسی تشکیل و از دو هفته قبل در فضای مجازی فعال شدند؛ همچنین از روز گذشته نیز این کارگروه‌ها به فعالیت خود ادامه دادند و حاصل اقدامات آن‌ها با حضور کارشناسان کانون جمع‌بندی شد که در همین جلسه نتایج آن توسط دبیر هر کارگروه ارائه خواهد شد.

سلطانی در تشریح عملکرد کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضائی، به ارائه خدمات سیار اشاره کرد و گفت: در پایان سال ۱۴۰۲ خدمات سیار تنها در ۱۵ دفتر در تهران ارائه می‌شد، اما با فراخوان کانون در سه ماه اخیر، اکنون در ۵۰ شهر از ۲۰ استان و بیش از یکصد و ۸۰ دفتر خدمات سیار ارائه می‌شود.

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضائی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۳ هزار نوع خدمت به صورت خدمات سیار ارائه شده است.

وی همچنین به مقوله آموزش نیز اشاره کرد و گفت: آموزش کاربران در تکریم ارباب رجوع و ارتقای کیفیت خدمات در دفاتر نقش بسزایی دارد؛ بنابراین با عنایت به نامه معاون خدمات الکترونیک قضائی قوه قضائیه در خصوص آموزش کاربران غیرحقوقی، اکنون این آموزش برقرار شده است و بیش از ۲ هزار کاربر در سراسر کشور به صورت آفلاین (غیرحضوری) از آموزش بهره‌مند هستند و پس از پایان دوره آزمون جامع برگزار و در برنامه‌های آتی نیز سایر آموزش‌های ضمن خدمتِ مقتضی در دستور کار قرار دارد.

سلطانی در ادامه اظهارات خود با اشاره به اینکه اصلاح اساسنامه در مصوبه هیئت مدیره قرار گرفته است، اظهار کرد: این مورد در دست بررسی است و با کار کارشناسی موارد اصلاحی اعمال خواهد شد.

وی در خصوص بازنگری وظایف نمایندگان استانی گفت: به جهت به‌روزرسانی شیوه‌نامه از منظر انتظارات کانون و اقدامات نمایندگان، هیئت مدیره کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضائی این مهم را در دستور کار قرار دهند.

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضائی تصریح کرد: انتظار هیئت مدیره این است که دستورالعمل‌های ابلاغیِ صادر شده از کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضائی و سایر مراجع ذیصلاح، درصدد هماهنگی بیشتر مدیران دفاتر باشد و همانگونه که تاکنون نمایندگان دفاتر پشتیبان کانون بوده‌اند، از این پس نیز همین‌گونه عمل کنند و در واقع از سویی نماینده مدیران دفاتر و از سوی دیگر همراه کانون باشند.

وی درباره اقدامات کانون در سامانه «تسهیم» سهام عدالت متوفیان اظهار کرد: کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضائی در سال ۱۴۰۲ درصدد خدمت‌رسانی در این عرصه برآمد و در ۲۸ اسفند سال گذشته، فعالیت در این سامانه غیر فعال شد.

سلطانی افزود: به‌منظور احیای حقوق عامه و با هدف تعیین تکلیف سهام وراث متوفیان، خدمت جدیدی تحت عنوان «تسهیم» به سبد دفاتر خدمات الکترونیک قضائی افزوده شد؛ به جهت تبادل مالی بالا فی‌مابین کانون و دفاتر در این خدمت، برخی از دفاتر از کانون بدهکار و بستانکار شدند که با تدابیر صورت گرفته در هیأت مدیره، برای بیش از ۸۰ درصد از دفاتر، تسویه حساب مالی صورت گرفته و مابقی نیز در دست اقدام است.

وی با اشاره به مصوبه سال گذشته هیئت مدیره مبنی بر استقرار وکلا در دفاتر خدمات الکترونیک قضائی برای ارائه خدمت مشورت و مشاوره حقوقی به مردم گفت: جلسات متعددی با کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار و مقرر شد تا یک ماه این طرح به صورت آزمایشی در دفاتر خدمات الکترونیک قضائی در تهران اجرا و پس از اخذ بازخورد، برنامه‌ریزی بعدی برای چگونگی اجرای این طرح انجام شود.

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضائی از خدمات مجموعه همکاران کانون بویژه عوامل پشتیبانی و اجرایی قدردانی کرد و افزود: همکاران در این چند روز برای برگزاری چهارمین نشست هم‌اندیشی نمایندگان استانی زحمت مضاعفی متحمل شدند.

گفتنی است، چهارمین نشست هم‌اندیشی نمایندگان دفاتر خدمات الکترونیک قضائی حضور ریاست مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، اعضای هیئت مدیره کانون و مدیران استانی دفاتر خدمات الکترونیک قضائی در تهران برگزار شد.

گفتنی است، خانواده بزرگ کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضائی با شعار «دفاتر خدمات الکترونیک قضائی، از مردم برای مردم» در قالب بیش از یک هزارو ۲۰۰ دفتر با نیروهای متعهد و متخصص در سراسر کشور، در تحقق «قوه قضائیه هوشمند در تراز انقلاب اسلامی» در همکاری با مرکز آمار و فناوری اطلاعات دستگاه قضائی، همواره مشغولِ خدمت‌رسانی به عموم مردم شریف ایران اسلامی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ