افشای عملیات مخفی اسرائیل منجر به عملیات بیروت شد

اقتصاد ایران: یک رسانه آمریکایی فاش کرد که رژیم صهیونیستی پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر اطلاع «حزب‌الله» از نفوذ در دستگاه‌های پیجر، عملیات انفجار این دستگاه‌ها را در لبنان تسریع کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وبگاه آمریکایی «المونیتور» به نقل از منابع اطلاعاتی منطقه‌ای بلندپایه گزارش داد که رژیم صهیونیستی پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر اینکه دو عضو حزب‌الله متوجه نفوذ در دستگاه‌های بیجر شده‌اند، عملیات انفجار این دستگاه‌ها را در لبنان تسریع کرد.

این سایت مدعی شد که تصمیم به اجرای این عملیات به دلیل این نفوذ اطلاعاتی به این رژیم تحمیل شد تا قبل از «از دست رفتن فرصت» آن را عملی کند.

در این گزارش آمده است که هزاران دستگاه ارتباطی که حزب‌الله دریافت کرده بود، توسط رژیم صهیونیستی پیش از تحویل به حزب‌الله بمب‌گذاری شده بودند. و برنامه اصلی این رژیم این بود که در صورت آغاز جنگ تمام‌عیار با حزب‌الله، این دستگاه‌ها را منفجر کند تا به برتری استراتژیک دست یابد.

طبق این گزارش، رژیم صهیونیستی پس از شک یکی از اعضای حزب‌الله و تصمیم او برای اطلاع به فرماندهانش، سه گزینه پیش رو داشت: «آغاز جنگ علیه حزب‌الله و انفجار دستگاه‌ها طبق برنامه اولیه، انفجار فوری دستگاه‌ها برای وارد آوردن بیشترین خسارت ممکن، یا نادیده گرفتن این موضوع و ریسک کشف شدن نقشه»، که در نهایت، گزینه دوم انتخاب شد و عملیاتی که حتی از آمریکا هم پنهان نگه داشته شده بود، اجرا شد.

گفته می‌شود در پی این انفجارها که در اثر هدف قرار دادن دستگاه‌های ارتباطی پیجر حزب‌الله صورت گرفت، ۹ نفر از جمله یک کودک کشته شدند و حدود ۲۷۵۰ نفر در جنوب لبنان و ضاحیه جنوبی بیروت زخمی شدند.

یک منبع امنیتی لبنانی نیز به الجزیره گفت که این دستگاه‌ها حدود ۵ ماه پیش وارد شده و پیش از تحویل به حزب‌الله بمب‌گذاری شده بودند.

وی افزود که میزان ماده منفجره استفاده‌شده در این دستگاه‌ها بیش از ۲۰ گرم نبوده است.

روزنامه «وال استریت ژورنال» نیز گزارش داد که این دستگاه‌ها بخشی از یک محموله جدید بوده که اخیراً به دست حزب‌الله رسیده است.

در این راستا، شرکت امنیتی «لوبک اینترنشنال» نیز اعلام کرد که دلیل انفجار این دستگاه‌ها احتمالاً نرم‌افزارهای مخربی بوده که باعث افزایش دمای باتری‌ها شده و انفجار را به دنبال داشته، یا اینکه بمب‌ها از راه دور فعال شده‌اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ