درخواست سرمایه گذاری برای ۵۰ مگاوات انرژی خورشیدی در خراسان جنوبی

اقتصاد ایران: بیرجند-  مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی از درخواست سرمایه گذار خارجی برای احداث ۵۰ مگاوات نیروگاه‌های خورشیدی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر؛ مرتضی ذاکریان ظهر چهارشنبه در دیدار با نماینده سرمایه گذار خارجی با بیان اینکه خراسان جنوبی به عنوان یکی از قطب‌های منابع طبیعی و انرژی‌های تجدید پذیر است، بیان کرد: وجود ۳۰۰ روز آفتابی و قرار گرفتن در دالان بادی شرق کشور می‌تواند سهم قابل توجهی در تولید انرژی‌های نو برای استان داشته باشد.

وی به پروژه نیروگاه ۷ مگاواتی سربیشه اشاره کرد و افزود: این پروژه توسط سرمایه گذار ایرانی مقیم چین طی سال ۹۷ در شهر سربیشه احداث شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی میزان سرمایه گذاری مصوب این پروژه را ۱۰.۵۸۲ یورو اعلام کرد و افزود: میزان سرمایه وارده ۳۷۰۰ هزار یورو بوده است.

ذاکریان با بیان اینکه برق تولیدی نیروگاه از مرداد ۹۷ به شبکه سراسری متصل شده است، بیان کرد: سرمایه گذار این پروژه درخواست احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در مجاورت پروژه قبلی را ارائه کرده بود که عملیات اجرایی آن طی هفته آینده آغاز می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی میزان سرمایه گذاری این پروژه را ۴.۵ میلیون دلار برای تولید ۱۰ مگاوات برق اعلام کرد.

وی عنوان کرد: سرمایه گذار این پروژه آمادگی سرمایه گذاری برای ۶۰ مگاوات تولید برق دیگر از محل انرژی‌های خورشیدی در استان را اعلام کرده است.

گفتاری سرمایه گذار ایرانی مقیم چین هم در دیدار ویدئو کنفرانسی با مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی خواستار رفع موانع پیش پای سرمایه گذاری شد و افزود: در قبال سرمایه گذاری توقع داریم دغدغه اداری نداشته باشیم.

وی با اذعان به اینکه بروکراسی اداری سرمایه گذار را خسته می‌کند؛ بیان داشت: برق از نیازهای ضروری کشور است که دولت باید بستر لازم را فراهم کند تا سرمایه گذاری ها انجام شود.

وی بیان کرد: راغب هستیم در استان خراسان جنوبی ادامه سرمایه گذاری ها در زمینه انرژی خورشیدی را داشته باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ