حمله لولا به زلنسکی/ اوکراین باید به نصیحت برزیل گوش کند

اقتصاد ایران: رئیس جمهور برزیل به انتقاد همتای اوکراینی وی از طرح صلح ارائه‌شده از سوی برزیل واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، پس از آنکه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین طرح صلح برزیل برای پایان دادن به جنگ اوکراین را «مخرب» توصیف کرد، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل همتای اوکراینی‌اش را مورد انتقاد قرار داد و گفت که اوکراین در جنگ با روسیه باید به نصیحت برزیل گوش کند و به‌دنبال صلح باشد.

لولا در جریان مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان یک دانشکده سیاسی در برازیلیا، گفت: برای ما مهم است که بگوییم خواستار صلح و مخالف جنگ هستیم. آنها که اکنون خواستار مذاکره با ما هستند، باید قبل از شروع جنگ این کار را می‌کردند. برزیل از اینکه بخشی از قاره‌ای صلح‌طلب است، به خود می‌بالد. جنگ تنها ویرانی به بار می‌آورد.

زلنسکی که پیش‌تر طرح مشترک برزیل و چین به منظور پایان بخشیدن به جنگ اوکراین و روسیه را «مخرب و یک بیانیه سیاسی صرف» توصیف کرده بود، هفته گذشته در گفت‌وگو با یک رسانه برزیلی اظهار داشت: شما یا حامی جنگ هستید یا از آن حمایت نمی‌کنید. اگر حامی جنگ نیستید، بنابراین برای متوقف کردن روسیه به ما کمک کنید.

پکن و برازیلیا در ماه مه از طرح ۶ ماده‌ای خود برای پایان دادن به جنگ رونمایی کرده بودند. آنها در این طرح پیشنهاد آتش‌بس در خطوط مقدم را مطرح و از مسکو و کی‌یف خواسته بودند تا «از گسترش میدان نبرد خودداری کنند.»

کی‌یف تاکید دارد که هر گونه توافق باید براساس شروط اوکراین پیش برود و عمده شرط این کشور، به رسمیت شناختن مرزهای ۱۹۹۱ اوکراین از سوی روسیه است! مسکو نیز این درخواست را دور از واقعیات کنونی جنگ و کاملاً غیرقابل قبول خوانده است.

ولادیمیر پوتین، ماه گذشته گفت که با توجه به تجاور اوکراین به منطقه کورسک روسیه و هدف قرار دادن غیرنظامیان، مذاکره با کی‌یف بیش از پیش غیرمحتمل است. روسیه و اوکراین از بهار ۲۰۲۲ تاکنون هیچ مذاکره صلحی برگزار نکرده‌اند. در آن برهه، طرفین پیش از امضای توافق، بر سر خودداری اوکراین از پیوستن به ناتو و حفظ جایگاه بی‌طرفی به توافق رسیدند اما مذاکره‌کنندگان کی‌یف به دستور غرب، به‌یکباره مذاکرات را ترک کردند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ