«هشدار نارنجی سازمان هواشناسی: تشدید بارش‌ها در ۱۰ استان و احتمال وقوع سیلاب»

اقتصاد ایران: سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی، از تشدید بارش‌ها و احتمال وقوع سیلاب در ۱۰ استان کشور خبر داد و توصیه‌هایی برای پیشگیری از خطرات ناشی از این شرایط جوی ارائه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،سازمان هواشناسی با انتشار هشدار نارنجی‌رنگ، نسبت به تشدید بارش‌ها و وقوع سیلاب در ۱۰ استان کشور هشدار داد و از عموم مردم خواست از تردد غیرضروری خودداری کنند. این هشدار برای چندین روز آینده و به‌ویژه در تاریخ‌های ۲۸، ۲۹ و ۳۰ شهریورماه صادر شده است.

بر اساس این هشدار، وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گرد و خاک و در برخی نواحی بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. مناطق تحت تاثیر شامل گیلان، نیمه غربی مازندران، شمال شرق سمنان، جنوب غرب خراسان شمالی، مناطق مرکزی اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز خواهند بود.

سازمان هواشناسی هشدار داده است که در این شرایط جوی، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، شکل‌گیری روان‌آب و سیلاب، و احتمال رانش کوه و سقوط سنگ از ارتفاعات محتمل است. همچنین احتمال وقوع صاعقه و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی نیز وجود دارد.

سازمان هواشناسی از مردم و مسافران خواسته است که از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و از اسکان و برپایی چادرهای مسافرتی در این مناطق پرهیز کنند. همچنین توصیه شده که فعالیت‌های تفریحی از جمله طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی به تعویق بیفتد و دام‌داران و عشایر از چرای دام و تردد در نواحی مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

سازمان هواشناسی همچنین بر لزوم استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و دهانه پل‌ها، و آمادگی دستگاه‌های اجرایی نظیر راهداری و وزارت نیرو برای مقابله با سیلاب و کاهش خسارات به بخش کشاورزی تاکید کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ