عملیات تروریستی در بیروت باید پیگرد کیفری شود

اقتصاد ایران: رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: عملیات تروریستی سایبری در بیروت مستوجب پیگرد کیفری بین‌المللی، محاکمه و مجازات است‌.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت حمله تروریستی سایبری رژیم صهیونیستی در بیروت و هدف قرار دادن شهروندان لبنانی از طریق منفجر کردن سیستم‌های ارتباطی را مصداق کشتار جمعی دانست و محکوم کرد.

وی در ادامه افزود: رژیم صهیونیستی مسئول این تجاوز جنایتکارانه است که در ادامه عملیات‌های ترکیبی و به کمک عوامل مزدور انجام شده است. شهدا و مجروحان نماد مبارزات و فداکاری‌های جبهه مقاومت در راه قدس، پیروزی مردم غزه و کرانه باختری هستند و قطعاً این جنایت‌ها موجب تضعیف مجاهدت‌های نیروهای مقاومت نخواهد شد.

عزیزی یادآور شد: عملیات تروریستی در لبنان مغایر با تمامی اصول اخلاقی و انسانی، حقوق بین‌الملل به ویژه حقوق بین‌الملل بشردوستانه بوده و این دشمن خیانتکار و جنایتکار قطعاً قصاص عادلانه خود را برای این تجاوز گناه آلود خواهد گرفت.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این جنایت جدای از سایر تجاوزهای رژیم صهیونیستی نیست، بلکه بخشی از یک الگوی گسترده‌تر از اقدامات و سیاست‌های تجاوزکارانه این رژیم غاصب علیه سایر کشورها در منطقه و جبهه مقاومت است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به زخمی شدن سفیر کشورمان در بیروت و آرزوی سلامت برای مجتبی امانی، تاکید کرد: در این اقدام جنایتکارانه علاوه بر شهادت و مجروح شدن ده‌ها نفر از مردم بی دفاع بیروت، صلح و امنیت منطقه‌ای و همزمان، امنیت دیپلمات‌ها در این اقدام تروریستی از سوی رژیم صهیونیستی کاملاً نقض شده است، لذا مستوجب پیگرد کیفری بین‌المللی، محاکمه و مجازات است‌.

عزیزی ضمن ابراز همدردی و همبستگی با دولت، ملت و مقاومت لبنان و خانواده‌های شهدا و مجروحان این عملیات تروریستی به سفر پیش روی رئیس جمهور کشورمان به نیویورک برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد اشاره کرد و گفت: انتظار است آقای پزشکیان در سازمان ملل و در دیدار با مقامات حاضر در این نشست، موضع رسمی جمهوری اسلامی در محکومیت و مقابله با این اقدامات جنایتکارانه را اعلام کند.

وی افزود: دستگاه دیپلماسی کشورمان نیز با رایزنی کشورهای اسلامی و منطقه، مقابله با اقدامات تروریستی و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را در اولویت کاری خود قرار دهد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دوازدهم تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز عملیات تروریستی سایبری در بیروت را محکوم می‌کند و در جلسات پیش روی خود با دعوت از مسئولان ذیربط به بررسی ابعاد این حادثه خواهد پرداخت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ