حزب الله چگونه پاسخ حمله سایبری و تروریستی اسرائیل را خواهد داد؟

اقتصاد ایران: سردبیر روزنامه الاخبار لبنان با اشاره به اینکه تل‌آویو نتوانست اهداف خود را از حمله سایبری به لبنان محقق سازد، به بررسی سناریوهای واکنش انتقام جویانه حزب‌الله نسبت به این عملیات پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم امین سردبیر روزنامه لبنانی الاخبار در مقاله‌ای با اشاره به حمله تروریستی و سایبری رژیم صهیونیستی علیه شهروندان لبنانی نوشت که تل‌آویو با این حمله تلاش داشت عنصر برتری تکنولوژیک و اطلاعاتی خود را نشان دهد، اما ثابت کرد که وقتی جنایت‌های بی‌سابقه خود را در غزه و فلسطین دنبال می‌کند، ممکن است به هر کار دیگری در هر جای دیگر دست بزند و و دیگر نباید صحبت از سازش و راه حل منازعه مطرح باشد.

وی می‌افزاید که اسرائیل به خوبی می‌داند هدف خود از این عملیات را محقق نکرده و نتوانسته مقاومت لبنان را مجبور به تسلیم شدن و توقف پشتیبانی از غزه کند.

امینT اقدام دیروز رژیم صهیونیستی را شرارتی بی‌سابقه خواند و تاکید کرد که این عملیات تحولی در رویکرد تل آویو در جنگ با لبنان ایجاد کرد، بویژه که این رژیم می‌دانست که در این عملیات غیرنظامیان آسیب خواهند دید.

سردبیر روزنامه الاخبار می‌نویسد که عناصر مقاومت به خوبی می‌دانند که چنین تجهیزاتی را نباید وارد مراکز حساس کنند، لذا بسیاری از قربانیان این حادثه را غیر نظامیان تشکیل می‌دادند و بسیاری از این دستگاه‌ها در منازل و دفاتر کاری یا خودروها منفجر شد.

به نوشته این مقاله دشمن با عملیات دیروز نشان داد که نمی‌خواهد به قواعد درگیری‌ها محدود بماند و جلوی آسیب زدن به غیرنظامیان یا زیرساخت‌های غیرنظامی را بگیرد. آنها هیچ تفاوتی بین عناصر مقاوم یا غیر نظامیان قائل نیستند، چرا که از جنگ فرسایشی که مقاومت علیه آن ایجاد کرده و به دنبال تغییر معادلات است، خسته شده‌اند.

وی تاکید کرد که مقاومت لبنان باید با دقت نظر و بررسی‌های دقیق منبع اصلی نفوذ دشمن به محموله تجهیزات ارتباطاتی خود را پیدا کرده و راهکارهای اجرای این عملیات و پیامدهای آن در جبهه مقاومت را بررسی کند.

ابراهیم امین با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی همچنان از گسترش دامنه آتش در مرزهای لبنان می‌ترسد، تاکید کرد که این نگرانی ناشی از دو نکته است: نکته اول نگرانی از عملیات زمینی نیروهای رضوان در شهرک‌های صهیونیست نشین شمالی و یا حتی فراتر از آن است و نکته دوم اینکه مقاومت بخواهد ناوگان تسلیحات پیشرفته خود را برای موشک باران تأسیسات نظامی یا مراکز استراتژیک به کار گیرد.

به نوشته این مقاله دشمن می‌داند که نمی‌تواند در این دو عرصه برتری خاصی داشته باشد، لذا ترجیح می‌دهد عرصه درگیری‌ها را در فضای تکنولوژی پیشرفته گسترش داده و آن را با اقدامات خشونت آمیز نظامی ترکیب کند.

سردبیر روزنامه الاخبار در پایان مقاله خود تاکید کرد که رژیم صهیونیستی مقاومت را به سمت واکنش به این عملیات بر اساس مبانی مشابه کشانده است، اما مقاومت نیز می‌داند که باید در عرصه‌هایی واکنش خود را نشان دهد که در آنها برتری دارد، لذا ارتش و مؤسسات نظامی و شهرک‌های صهیونیستی باید تاوان این جنایت را بپردازند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ