هریس: اسرائیل نباید مناطق تحت کنترل فلسطینیان را اشغال کند

اقتصاد ایران: کامالا هریس نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ۲۰۲۴، خواستار پایان جنگ غزه شد و اظهار کرد اسرائیل نباید مناطق تحت کنترل فلسطینیان را بار دیگر اشغال کند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که جنگ مرگبار غزه در آستانه یک سالگی قرار دارد، کامالا هریس نامزد دموکرات ها برای انتخابات 2024، خواستار پایان این جنگ شد و اظهار کرد اسرائیل نباید مناطق تحت کنترل فلسطینیان را بار دیگر اشغال کند.

وی که در انجمن ملی روزنامه نگاران سیاه پوست در فیلادلفیا صحبت می کرد، خواستار برقراری آتش بس بین اسرائیل و فلسطین و راهکار دو دولتی و برقراری صلح و ثبات در خاورمیانه شد.

هریس در پاسخ به پرسش های مطرح شده در این نشست گفت: ما آشکارا بیان کردیم که توافق آتش بس باید به نفع تمام طرفین درگیر در منطقه باشد.     

نامزد دموکرات ها همچنین درباره موضوعات اقتصادی سخن گفت. وی ابراز کرد که اگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، با سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ارتقای عرضه مسکن همکاری خواهیم کرد و اقدامات بیشتری برای کاهش قیمت ها برای آمریکایی ها مورد نیاز است.

هریس خاطرنشان کرد در حال حاضر یکی از موضوعات مهمی که درباره مسائل اقتصادی و رفاه اقتصادی، مردم را تحت تاثیر قرار داده، کمبود عرضه مسکن است. مسکن بسیار گران است.

وی بار دیگر طرح خود برای گسترش اعتبار مالیاتی 6 هزار دلاری برای خانواده هایی که صاحب فرزند می شوند را بیان و تکرار کرد آمریکایی ها نباید بیش از 7 درصد درآمد خود را برای مراقبت از فرزند بپردازند.

هریس در حالی در این گفتگو حضور داشت که پیشتر در ماه جولای در نشست این گروه از خبرنگاران در شهر شیکاگو شرکت نکرد. در آن زمان ترامپ در مصاحبه‌ای هویت سیاه هریس را زیر سوال برده بود.

این در حالی است که نتایج نظرسنجی های جدید که توسط انجمن ملی پیشرفت سیاه پوستان انجام شده، حاکی از آن است که 25 درصد سیاه پوستان زیر 50 سال، از دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری حمایت می کنند.

براساس نتایج این نظرسجی، 63 درصد رای دهندگان سیاه پوست قصد دارند که از هریس حمایت کنند در حالی که 13 درصد از ترامپ حمایت خواهند کرد. همچنین حدود 26 درصد مردان سیاه پوست زیر 50 سال اعلام کردند که از ترامپ حمایت می کنند در حالی که 49 درصد این افراد از هریس اعلام حمایت کردند. در مورد مردان بالای 50 سال، 77 درصد از هریس حمایت می کنند.

علاوه بر این، 67 درصد زنان سیاه پوست اعلام کردند که از هریس پشتیبانی می کنند در حالی که 8 درصد از ترامپ حمایت می کنند.

براساس این گزارش، رای دهندگان سیاه پوست برای سال ها، جزو وفادارترین افراد به حزب دموکرات بوده‌اند اما در دوران ریاست جمهوری جو بایدن دموکرات، برخی رای دهندگان جوان سیاه پوست و مردان سیاه پوست در تمامی سنین، اعتماد خود را به حزب دموکرات از دست دادند. رای دهندگان سیاه پوست نقش مهمی در راه یابی بایدن به کاخ سفید داشتند و حمایت گسترده ای از کامالا هریس برای ورود به عرصه انتخابات 2024، و پیروزی احتمالی در انتخابات انجام دادند.

همچنین نتایج تازه ترین نظرسنجی ها که به طور مشترک توسط یاهو و موسسه یوگاو پس از مناظره انتخاباتی بین دونالد ترامپ و کامالا هریس انجام شده، نشان می دهد که هریس با 5 درصد اختلاف نسبت به ترامپ در بین رای دهندگان ثبت نام کرده پیشتاز است.

براساس نتایج این نظرسنجی که پس از مناظره 10 سپتامبر انجام شده، هریس با 50 درصد در مقابل ترامپ با 45 درصد در بین رای دهندگان ثبت نام کرده پیشتاز است. همچنین هریس با 48 درصد در مقابل 44 درصد با یک حاشیه خطای مشابه در صورت ورود حزب سوم به انتخابات و با 49 درصد در مقابل 45 درصد در بین رای دهندگان احتمالی نیز پیشتاز است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر(15 آبان) برگزار می شود.

در همین حال، با ورود جنگ غزه به روز 348، ارتش اشغالگر اسرائیل به بمباران خانه‌ها، زیرساخت‌ها و مکان‌های پناهندگان در نوار غزه ادامه می‌دهد.

وزارت بهداشت غزه روز سه‌شنبه اعلام کرد که اسرائیل سه کشتار در این منطقه انجام داده که منجر به شهادت 26 نفر و زخمی شدن 84 نفر شده است، با این حساب، آمار تلفات جنگ در این باریکه از آغاز جنگ در 7 اکتبر به 41,252 شهید و 95,497 زخمی افزایش یافته است.

اما در زمینه تحرکات سیاسی، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، امروز چهارشنبه به قاهره سفر می‌کند. این سفر در چارچوب تلاش‌های آمریکا برای پر کردن شکاف‌های باقی‌مانده قبل از ارائه پیشنهادی جدید به اسرائیل و حماس در مورد آتش‌بس و توافق تبادل اسرا انجام می‌شود.

«متیو میلر»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در بیانیه‌ای اعلام کرد که بلینکن با مقامات مصری برای بحث در مورد تلاش‌های جاری برای رسیدن به آتش‌بس در غزه که شامل آزادی همه گروگان‌ها، کاهش رنج مردم فلسطین و کمک به ایجاد امنیت منطقه‌ای گسترده‌تر باشد، دیدار خواهد کرد.

با این حال ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر، روز سه‌شنبه گفت که هیچ پیشرفتی در میانجیگری برای توافق تبادل اسرا و آتش‌بس حاصل نشده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ