زورگیری ۷ مرد افغانستانی از موتوری‌های مسافرکش

اقتصاد ایران: اعضای این باند مخوف که از اتباع خارجی هستند با مجروح کردن طعمه‌های خود، آنها را در بیابان لخت می‌کردند.

روزنامه خراسان: اعضای این باند مخوف که از اتباع خارجی هستند با مجروح کردن طعمه‌های خود، آنها را در بیابان لخت می‌کردند.

اعضای یک باند خشن زورگیری که موتورسیکلت و اموال موتورسواران مسافرکش را در مشهد می ربودند و برخی از طعمه های خود را نیز با ضربات چاقو مجروح می کردند، در حالی با تلاش نیروهای انتظامی دستگیر شدند که بررسی ها نشان داد ۶ عضو اصلی این باند مخوف از اتباع غیرمجاز افغانستانی هستند.

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی روز گذشته در تشریح ماجراهای این باند مخوف گفت: در پی وقوع سرقت‌های سریالی از موتورسواران مسافرکش در بیابان های اطراف شهرک مهرگان مشهد، بلافاصله تحقیقات گسترده ای در این باره آغاز و مشخص شد اعضای یک باند سرقت، موتورسوارانی را که موتورسیکلت های نو دارند با تطمیع پرداخت کرایه بالا به شهرک مهرگان می کشانند و سپس با تهدید چاقو موتورسیکلت و همه اموال آن ها مانند گوشی تلفن،وجه نقد و غیره را می ربایند.

سرنخ اتباع افغانستانی در پرونده سرقت

سرتیپ دوم احمد نگهبان افزود: با توجه به اهمیت موضوع ،تحلیل های کارشناسی جرم با جمع آوری اسناد و اطلاعات نامحسوس ادامه یافت  تا این که سرنخ هایی از اتباع خارجی غیرمجاز به دست آمد که نشان می داد:تعدادی از اتباع افغانستانی به همراه فردی ایرانی موتورسواران مسافرکش را در هسته مرکزی شهر شناسایی می کنند و سپس در حالی آن ها را به منطقه شهرک مهرگان می کشانند که 2 عضو دیگر باند هم سوار بر موتورسیکلت ،همدست خود را تعقیب می کنند و در مکانی خلوت طعمه خود را لخت کرده و همه اموال او را می ربایند .

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به این که ابتدا عضو ایرانی باند با بهره گیری از رصدهای اطلاعاتی شناسایی شد، خاطرنشان کرد:ماموران کلانتری شهرک مهرگان در یک عملیات ضربتی که با هماهنگی مقام قضایی آغاز شد، متهم ایرانی پرونده را که دارای سوابق کیفری است و به تازگی از زندان آزاد شده بود،در مخفیگاهش به دام انداختند و یک دستگاه موتورسیکلت را به همراه یک قبضه چاقو و یک دستگاه تلفن همراه سرقتی کشف کردند.

سردار نگهبان همچنین به اعترافات متهم اشاره کرد و ادامه داد:این متهم خشن دراعترافات خود 6 عضو تبعه خارجی (افغانستانی)باند مخوف را لو داد و گفت بعد از آزادی از زندان به این باند سرقت پیوسته و به زورگیری های وحشتناک از موتورسواران مسافرکش روی آورده است.

فرمانده حافظان امنیت تصریح کرد:با این اعترافات تکان دهنده ،بی درنگ عملیات دستگیری وارد مرحله جدیدی شد و نیروهای انتظامی در کمتر از 8 ساعت موفق شدند اعضای دیگر این باند را نیز دستگیر کنند که در بازرسی از محل اختفای آنان چند دستگاه موتورسیکلت سرقتی ،5قبضه قمه و کارد و 2 دستگاه تلفن همراه کشف شد.

وی گفت:اعضای این باند مخوف که بین 17 تا 25 سال سن دارند، در بازجویی های تخصصی به 16 فقره زورگیری خشن از موتورسواران اعتراف کردند که بررسی ها در این باره همچنان ادامه دارد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی به زورگیری های خونبار اعضای این باند خطرناک نیز اشاره کرد و افزود:اگر طعمه ای در برابر آن ها مقاومت می کرد،با تیغه قمه هدف ضربات خطرناک قرار می گرفت که بررسی های پلیس نشان داد تاکنون 2 نفر از طعمه های این باند با ضربات چاقو مجروح شده اند.

سرتیپ دوم احمد نگهبان با بیان این که اعضای این باند در قالب گروه های دو یا سه نفره اقدام به زورگیری می کردند ،اضافه کرد:آن ها طعمه های خود را بیشتر در هسته مرکزی شهر ،اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) و میدان شهید گمنام به دام می‌انداختند و با پشتیبانی دیگر همدستان موتورسوار خود به سوی شهرک مهرگان حرکت می کردند. وی در ادامه این گفت و گوی اختصاصی افزود:در یکی از زورگیری های خشن،جوان موتورسواری طعمه دزدان مخوف قرارگرفت که با قرض و اقساط موتورسیکلتی را برای کسب روزی حلال خریده و نذر کرده بود که در روزهای آخر ماه صفر به صورت رایگان و صلواتی مسافرکشی کند اما هنگام جابه جایی زائران و مجاوران امام رضا(ع) در دام شیادان زورگیر افتاده بود.

کلیددار امنیت مشهد به زورگیری های دیگر این باند اتباع خارجی نیز اشاره کرد و گفت:بررسی های پلیس بیانگر آن بود که گروهی از اعضای این باند بعد از زورگیری از یک موتورسوار مسافرکش،هنگامی که به مخفیگاه خودشان بازمی گشتند در مسیر،تلفن هوشمند یک نوجوان دیگر را نیر با تهدید به مرگ زورگیری کرده بودند که توسط مالباخته شناسایی شد.

سردار نگهبان تاکید کرد: واکاوی پلیس برای ریشه یابی جرایم دیگر اعضای این باند خطرناک با هماهنگی های قضایی ادامه دارد .وی باردیگر به مجرمان جرایم خشن هشدار داد: همان طور که بارها تاکید کرده ایم زورگیری و گوشی قاپی از جمله جرایم خشن محسوب می شود و پلیس تا زمان دستگیری مجرمان به طور شبانه روزی به فعالیت های خود ادامه می دهد .بنابراین به تبهکاران و خلافکاران هشدار می دهیم قبل از آن که به طور غافلگیرانه پلیس را بالای سر خود ببینید، دست از اعمال مجرمانه بردارید و مسیر درست زندگی را درپیش بگیرید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ