با رژیم سالم، آیا باز هم به مکمل ویتامین نیاز داریم؟

اقتصاد ایران: مکمل‌های ویتامین یک تجارت بزرگ هستند و آمریکایی‌ها تقریباً ۴۵ میلیارد دلار از بیش از ۱۷۷ میلیارد دلار در سراسر جهان را برای قرص‌ها، ژله‌ها و پودرهایی که برای تقویت سلامت طراحی شده‌اند، خرج می‌کنند.حدود ۵۹ میلیون آمریکایی به طور منظم از نوعی ویتامین یا مکمل استفاده می‌کنند و سالانه به طور متوسط ۵۱۰ دلار خرج می‌کنند. اما کارشناسان می‌گویند اکثر مردم این پول را هدر می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی،  دکتر متیو سیلویس، معاون عملیات بالینی پزشکی خانواده و جامعه پن استیت هلث، می‌گوید یک رژیم غذایی متعادل روزانه تمام مواد مغذی مورد نیاز یک فرد برای حفظ سلامتی خود را فراهم می‌کند. اگر رژیم غذایی متعادلی داشته باشید و بتوانید غذاهای مغذی مانند میوه‌ها، سبزیجات و غیره را بخورید، نیازی به مولتی ویتامین یا مکمل ندارید.

او ادامه داد: «پاسخ گسترده این است که اکثر مردم به آن‌ها نیازی ندارند، با وجود صنعت چند میلیارد دلاری که صنعت ویتامین‌ها است. اما جمعیت‌هایی از افراد وجود دارند که واقعاً باید یک مولتی ویتامین یا مکمل را در نظر بگیرند. و این فردی است.»

مثال‌هایی از افرادی که واقعاً به مکمل‌های خاص نیاز دارند عبارتند از:

  • زنان باردار که برای جلوگیری از نقص‌های مادرزادی به فولیک اسید نیاز دارند.
  • سالمندان مبتلا به پوکی استخوان که می‌توانند از مکمل‌های کلسیم و ویتامین D بهره‌مند شوند.
  • گیاهخواران یا افرادی که بیماری سلیاک دارند و برای تکمیل مواد مغذی که از رژیم غذایی خود جذب نمی‌کنند، به مولتی ویتامین نیاز دارند.

سیلویس که همچنین مدیر پزشکی پزشکی ورزشی مراقبت‌های اولیه برای پن استیت هلث است، گفت ورزشکاران پرشدت که به طور منظم در تمرینات و رقابت‌های شدید شرکت می‌کنند نیز ممکن است توجیه‌پذیر باشند که به برخی مکمل‌ها روی بیاورند.

او گفت: «بازیکنان حرفه‌ای هاکی روزانه مقدار باور نکردنی سوخت می‌سوزانند. ما مصرف پروتئین آن‌ها را بررسی می‌کنیم و آن‌ها نمی‌توانند به اندازه کافی مرغ و استیک و پروتئین بخورند تا این کاهش‌ها را جبران کنند و نمی‌توانیم اجازه دهیم که توده عضلانی خود را از دست بدهند. آن‌ها اغلب شیک‌های پروتئینی مکمل مصرف می کنند، زیرا این یک راه سریع و آسان برای حفظ مصرف پروتئین آن‌ها است.»

با این حال، سیلویس خاطرنشان کرد که این شامل افراد معمولی که به عنوان سرگرمی در ورزش شرکت می‌کنند، نمی‌شود.  آیا همه ورزشکاران باید شیک‌های پروتئینی مصرف کنند؟ مطلقاً نه. فرزند شما در تیم بیسبال نیازی به شیک پروتئینی ندارد.

سیلویس گفت بهتر است قبل از رفتن به مرکز تغذیه محلی، داروخانه یا سوپرمارکت، با یک پزشک در مورد اینکه آیا به ویتامین یا مکمل نیاز دارید صحبت کنید.

اگر بدن شما به یک ماده‌ی مغذی خاص نیاز ندارد، احتمالاً مازاد آن دفع خواهد شد.

در اصل، پولی که برای اکثر مکمل‌های غیرضروری خرج می‌شود، مستقیماً به توالت می‌رود.

سیلویس گفت: «اگر رژیم غذایی متعادلی داشته باشید، به معنای واقعی کلمه ویتامین‌ها و مواد معدنی را که با مولتی ویتامین مصرف می‌کنید، دفع خواهید کرد. شما فقط می‌توانید مقدار معینی را جذب کنید و پس از رسیدن به این حد، ویتامین را دفع می‌کنید.»

او افزود: «بنابراین، این ذهنیت که "اگر چیزی خوب است، بیشتر آن بهتر است" درست نیست.»

به عنوان مثال، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد مصرف زیاد ویتامین C می‌تواند سرماخوردگی را دفع کند و شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد به بهبود بهبودی کمک می‌کند.

سیلویس گفت: «بحث زیادی در مورد اینکه آیا ویتامین C واقعاً نحوه‌ی طول بیماری شما را تغییر می‌دهد یا خیر، وجود دارد. اما مانند سایر ویتامین‌ها، اگر رژیم غذایی سالم و متعادلی با میوه‌ها و سبزیجات داشته باشید، نیازهای روزانه‌ی خود را برآورده خواهید کرد.»

او گفت بدتر اینکه، مردم می‌توانند با مصرف بیش از حد برخی ویتامین‌ها، واقعاً برای خود مشکل سلامتی ایجاد کنند.به عنوان مثال، مصرف بیش از حد ویتامین A می‌تواند منجر به یک وضعیت سمی به نام هایپر ویتامینوز شود که می‌تواند باعث تغییر بینایی و پوست، درد استخوان و حتی آسیب کبد شود.

سیلویس گفت اگر فردی قصد مصرف مکمل‌ها را دارد، باید اطمینان حاصل کند که آنچه مصرف می‌کند تا حد ممکن ایمن است. هنگام خرید ویتامین‌ها، مصرف‌کنندگان باید به دنبال علامت تأیید شده توسط فارماکوپه ایالات متحده (USP) روی محصول باشند تا اطمینان حاصل کنند که آنچه روی برچسب است در واقع در محصول وجود دارد.

سیلویس گفت افرادی که تقویت‌کننده‌های عملکرد ورزشی می‌خرند باید به دنبال محصولاتی باشند که توسط NSF Certified for Sport تأیید شده‌اند، یک سازمان غیرانتفاعی که استانداردهای سختگیرانه‌ای را برای مکمل‌ها اعمال می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ