مهارت‌آموزی کودکان و نوجوانان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره)

اقتصاد ایران: شهرکرد_معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) از توجه به کودکان و نوجوانان در مجموعه امداد خبر داد و گفت: در این راستا برنامه مهارت‌آموزی کودکان و نوجوانان سه سال در استان‌ها در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی فیروزآبادی صبح امروز چهارشنبه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ایجاد اشتغال در کمیته امداد امام خمینی (ره) مسیری در حال طی شدن است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در بحث کمیت به نقطه قابل قبولی رسیده است و باید به یک کیفیت مناسبی دست می‌یافت.

معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان داشت: در همین راستا مسئله خودکفایی محور قرار گرفت، به این ترتیب سال گذشته جشن خودکفایی ۱۰۰ هزار نفر که تسهیلات دریافت کردند را برگزار کردیم و این موضوع در کمیته امداد امام خمینی (ره) بی‌سابقه است.

فیروزآبادی افزود: امسال بنا داریم ۱۱۰ هزار نفر را به خودکفایی برسانیم.

وی ادامه داد: در گذشته عمده تمرکز معاونت اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) بر اعطای تسهیلات به محرومان قرار داشت و در عین حالی که بر ادامه این روند تاکید داریم، با راه‌اندازی بنیاد حیات به ساختاری با ۶ جز دست یافتیم که دست به دست هم داده و به مددجویانی که به دنبال راه‌اندازی کار هستند کمک می‌کند تا مشکلات خود را رفع کنند.

مدیرعامل بنیاد حیات کشور گفت: در صورتی که مددجوی متقاضی تسهیلات نتواند ضامن فراهم کند صندوق تضمین ضمانت وی را انجام می‌دهد، شرکت ارزش‌آفرینان مجموعه فعال دیگر است که عمدتاً توجه به خدمات دارد.

فیروزآبادی مجموعه صنعت‌آفرینان را مجموعه دیگری دانست که از قدیم متولی خرید و فروش فرش بوده و زنجیره فرش را اعمال می‌کند تصریح کرد: ما به دنبال آن هستیم که ساختار نظارت و هدایت را نیز به آن اضافه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کار با شرکت‌های بیرونی بخش چهارم در این زمینه است و ۸۰ درصد طرح‌های دام را به این مسیر هدایت شد و جاهای معتبر برای تأمین دام شناسایی شده است.

معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) از توجه به کودکان و نوجوانان در مجموعه امداد خبر داد و بیان داشت: در این راستا برنامه مهارت‌آموزی کودکان و نوجوانان سه سال در استان‌ها در حال انجام است.

وی گفت: در حوزه معاونت فرهنگی توجه ویژه‌ای به آزمون‌ها و کنکور سراسری و فرهنگیان شد و به دنبال سرمایه‌گذاری بر روی کودکان و نوجوانان هستیم.

فیروزآبادی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه نیروگاه‌های خورشیدی در کشور خاطرنشان کرد: این بخش درآمد خوبی برای خانواده‌های تحت پوشش به دنبال دارد، از سال ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۰ مجموعاً در کمیته امداد امام خمینی (ره) ۲ هزار و ۷۰۰ نیروگاه خورشیدی زده شده است، اما در سال ۱۴۰۲ تقریباً ۸ هزار نیروگاه خورشیدی احداث شد و پیش‌بینی می‌شود به بیش از ۱۵ هزار نیروگاه خورشیدی تا پایان سال دست یابیم.

وی با اشاره به اشتغال‌های متمرکز ادامه داد: چالش مهم ما در این زمینه افرادی می‌باشند که به راه‌اندازی بنگاه‌های بزرگ اقتصادی هستند و از همین‌رو نظامات را برای ما فراهم نمی‌کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ