آئین اهدای جام قهرمانی اول لیگ قرآنی ضحی برگزار می‌شود

اقتصاد ایران: رشت- آئین اهدای جام قهرمانی، مدال و تقدیر از تیم‌های برتر مرحله نخست مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم لیگ ضحی در رشت برگزار می‌شود.

«امیر حجت مرادی» مدیرعامل مؤسسه تسنیم قرآن و عترت گیلان و طراح و مجری لیگ قرآنی ضحی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر اظهار کرد: با پایان مرحله اول سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم با عنوان لیگ قرآنی ضحی مراسم اهدا جام قهرمانی، مدال و جوایز تیم‌های برتر مرحله نخست لیگ قرآنی ضحی شنبه ۳۱ شهریور ماه همزمان با میلاد حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله در تالار مرکزی رشت برگزار خواهد شد.

مرادی با اشاره به اینکه لیگ قرآنی ضحی در سومین سال در دو مرحله برگزار می‌شود گفت: مرحله اول شامل گروه‌های قرائت و ترتیل و اذان و دعا خوانی، مفاهیم و حفظ اجزا زیر ۱۰ جز بود که مسابقات آن تابستان امسال برگزار شد و تیم‌های برتر اول تا سوم هر یک از رشته‌ها در روز ۳۱ شهریور مصادف با ۱۷ ربیع الاول تجلیل خواهند شد.

طراح و مدیر اجرایی لیگ ضحی با اشاره به مرحله دوم این مسابقه گفت: لیگ قرآنی ضحی در مرحله دوم شامل اجزای بالای ۱۰ جز است که مسابقات آن از مهر ماه آغاز و اختتامیه آن همزمان با عید مبعث حضرت رسول اکرم (ص) برگزار خواهد شد و مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن استان در سومین دوره پایان خواهد یافت.

مدیرعامل مؤسسه تسنیم قرآن و عترت گیلان با اشاره به اینکه در هر دوره نسبت به دوره قبل شاهد افزایش بوده‌ایم گفت: در این دوره از مسابقات ۱۲۵ تیم در قالب رشته‌های مختلف در دو گروه برادران و خواهران حضور داشتند و نکته مهم این مسابقات خودجوش بودن تشکیل تیم‌ها توسط مؤسسات، تشکل‌ها، مربیان و حافظان و قاریان استان است.

وی با اشاره به استقبال خوب حافظان و قاریان استان از این مسابقات گفت: از سایر استان‌ها نیز درخواست حضور و اعزام تیم داشته‌ایم که به واسطه محدودیت‌های مالی این امکان فراهم نبوده است اما پیگیری‌های لازم در حال انجام است تا در صورت مساعدت دستگاه‌های ذیربط بتوانیم مرحله ملی لیگ قرآنی ضحی را برگزار کنیم.

مدیرعامل مؤسسه تسنیم قرآن و عترت گیلان از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ارتقا برای مربیان و شرکت کنندگان در مسابقات یاد کرد و گفت در مرحله اول و قبل از شروع مسابقات کارگاهی با حضور استاد دکتر بحرالعلوم مدرس بین المللی حفظ قرآن کریم برگزار شد و در ادامه همزمان با مرحله دوم مسابقات کارگاهی برای تیم‌ها و مربیان برگزار خواهد شد.

وی گفت: همانطور که قبلاً نیز بارها بیان داشته‌ایم هدف ما از مسابقات تیمی صرف مسابقه نیست بلکه تقویت کلاس‌های آموزشی، ایجاد حلقه‌های مباحثه و توسعه حفظ قرآن کریم در استان است و معتقدیم مسابقات تیمی می‌تواند باعث تقویت کلاس‌ها و نیز ارتقا کیفی مسابقات انفرادی شود.

مرادی در خاتمه از همه دستگاه‌های همراه در برگزاری لیگ قرآنی ضحی خصوصاً وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژه مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی قدردانی کرد و گفت: از جامعه قرآنی، اساتید، پیشکسوتان و داوران، حافظان و قاریان قرآن به جهت همراهی در همه مراحل و راهنمایی آنان سپاسگزاری می‌کنم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ