دبیر: آقای پزشکیان وقت ندارد وزیر پاداش ها را بدهد

اقتصاد ایران: مراسم تجلیل از مدال آوران و قهرمانان المپیک پاریس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران المپیک ۲۰۲۴ پاریس و قهرمانان مسابقات نوجوانان و جوانان و همچنین افتتاح اماکن مجهز کشتی با حضور قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، احمد دنیا مالی وزیر ورزش و جوانان، خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک، برنا فیروزی، مدال‌آوران کشتی ایران در المپیک پاریس و اعضای کادر فنی کشتی آزاد و فرنگی و همچنین تعدادی از پیشکسوتان کشتی در فدراسیون کشتی برگزار شد.

پیش از این اعلام شده بود پاداش فدراسیون کشتی به مدال آوران طلای المپیک پاریس ۶۲ میلیارد ریال، ۱۳ میلیارد ریال به مدال آوران نقره و هفت میلیارد ریال به مدال آوران برنز خواهد بود.

علیرضا دبیر در ابتدای این مراسم گفت: ما خیلی مدال گرفتیم اما از این به بعد با بودجه دولت نمی‌توانیم کاری کنیم. بودجه وزارت ورزش ۱۰۰ میلیارد تومان است، در حالی که همین هفته گذشته تنها ۴۰ نفر را برای مسابقات قهرمانی جهان به اسپانیا اعزام کردیم که هر کشتی گیر نزدیک ۲۴۰ یورو هزینه دارد. من حرفم این است که اگر از کشتی مدال می‌خواهد باید پول بدهید.

وی گفت: کشتی تا ۸۰ سال گذشته در تمامی ادوار المپیک‌ها مدال می‌گیرد، تکواندو و وزنه برداری هم چند سالی اضافه شده اما کشتی همیشه مدال می‌گیرد و مابقی رشته‌ها هم به صورت محدود مدال می‌گیرند. اما اعزام با این بودجه‌ها سخت است، یک ورزشکار قبل از مسابقاتجهانی و المپیک باید به مسابقات بین المللی اعزام شود تا اگر می‌بازند در آن مسابقات باشد.

وی گفت: یکی از ایرادهایی که دنیا مالی باید رفع کند همین بحث پاداش هاست و باید هر چه سریع‌تر آنها را بپردازد. اگر منتظر هستند که مراسم تجلیل با حضور رئیس جمهور برگزار شود، اگر ایشان وقت ندارد خودشان مراسم بگیرند و پاداش‌ها را بدهند، چون با این نوسانات قیمت دلار اگر دیر پرداخت شود سودی نخواهد داشت.

وی گفت: من برای خودم هیچ چیزی نمی‌خواهم اما برای ورزشکاران باید مثل پدر باشم. کشتی بی حاشیه است. جوایز قهرمانی می‌گویند ۸۰ تا سکه الان سکه ۳۰ میلیون است اما با ورزشکاران این سکه‌ها را ۵ میلیون حساب می‌کنند و کل پاداش ۴۰ میلیون تومان می‌شود. این پاداش‌ها ظلم است.

وی گفت: کمیته ملی المپیک اعلام کرد برای مدال آوران کشتی ۱۰ میلیارد پاداش می‌دهد، این کار بسیار خوبی بود و همان موقع هم پرداخت کردند اما یک اشتباهی صورت گرفت و آن هم کم کردن مالیات از پاداش ورزشکاران بود. در حالی که از پاداش ورزشکاران مالیات کم نمی‌شود و این یک اشتباه است و امیدوارم آن یک میلیاردی که از بچه‌ها کم کردند هر چه سریع‌تر برای آنها واریز شود.

وی تاکید کرد: امیدوارم وزارت ورزش و آقای دنیا مالی هم هر چه سریع‌تر جوایز را بدهند. ما هم برای ورزشکاران جوایز گذاشتیم که از درآمد فدراسیون این پاداش را دادیم.

دبیر گفت: ما مثل فدراسیون‌های دیگر نیستیم، کشتی آزاد و فرنگی داریم که خودشان چندین فدراسیون هستند. روز گذشته مقام معظم رهبری هم تاکید داشت که به رشته‌های مدال آور مثل کشتی برسید. اگر با من بد هستید اشکالی ندارد اما بگویید تیم‌های ما در رده جوانان ونوجوانان قهرمان شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ