تأکید چمران بر لزوم استفاده از نمادهای زیبایی در پایتخت

اقتصاد ایران: رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه شهر از نظر فیزیکی و ساختاری غالباً خشک، سیاه و خشن است، گفت: روحیه شهر و شهروندان باید ملایم و مهربانانه باشد و در این راستا باید از تمامی هنرها و نمادهای زیبایی در شهر استفاده کرد.

- اخبار اجتماعی -

مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه امیدواریم هرچه زودتر در کشورمان یک برنامه بین‌المللی با محوریت شعر مقاومت برگزار شود، اظهار کرد: این جشنواره باید به موضوع غزه و شهدای فلسطین بپردازد و یادآور کودکان شهید غزه باشد که می‌تواند در قالب شعر و هنر ماندگار شود و ظلم و جنایات را به دنیا نشان دهد.

وی با تأکید بر اینکه تهران پیشگام و مبتکر بسیاری از مسائل در گذشته و امروز است، افزود: جشنواره «شهر شعر» می‌تواند یکی از ابتکاراتی باشد که شهرداری، شورای اسلامی شهر تهران، سازمان فرهنگی و هنری و شاعران و هنرمندان به خوبی آن را اداره کرده و آثار ماندگاری از خود به جا بگذارند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه شهر، فیزیک و اسکلتی دارد که غالباً خشک، سیاه و خشن است، تصریح کرد: ما همواره در شهر با سیمان و آسفالت سیاه روبه‌رو هستیم و کمی درخت و فضای سبز می‌تواند طراوتی ایجاد کند، اما این کافی نیست. روحیه شهر و شهروندان باید ملایم و مهربانانه باشد و در این راستا باید از تمام هنرها استفاده کرده و نمادهای زیبایی را در شهر ایجاد کنیم.

چمران با تأکید بر اینکه استفاده از خطاطی و نقاشی در کنار شعر می‌تواند کمک‌کننده باشد، خاطرنشان کرد: ما این زیبایی‌ها را در گذشته داشتیم و امروز هم می‌توانیم این زیبایی‌ها را دوباره خلق کنیم؛ چراکه نگاه خشن و سخت افراد را به نگاهی نرم و دلپذیر تبدیل می‌کند.

وی افزود: ما در معماری و المان‌های شهری این اقدام را انجام داده‌ایم و در دیگر بخش‌ها نیز می‌توانیم زیبایی خلق کنیم و قطعاً می‌توان از تمام نمادها و نمودهای هنری استفاده کرد که مبنای آن شعر و شاعری است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ