عمل جراحی نادر و بسیار پرخطر آبسه ساقه مغز با موفقیت انجام شد

اقتصاد ایران: بیرجند- عمل جراحی نادر و بسیار پرخطر آبسه ساقه مغز توسط جراح مغز و اعصاب بیمارستان رازی بیرجند با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی بیمارستان رازی، استاد و جراح مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در تشریح جزئیات این عمل گفت: بیمار خانم ۳۷ ساله و زائر اربعین حسینی که در هنگام برگشت از کربلا به صورت ناگهانی دچار افت سطح هوشیاری و فلجی نیمه راست بدن شده و با مراجعه به بیمارستان ایلام و درمان طبی صورت گرفته به تدریج سطح هوشیاری وی بهتر می‌شود.

دکتر کاظم قائمی ادامه داد: وی سپس جهت ادامه مراحل درمان با رضایت همراهان و هماهنگی با اینجانب به بیمارستان رازی اعزام می‌شود که در بررسی‌های انجام شده ضایعه در ساقه مغز دیده شد که با توجه به نمای رادیولوژی با تشخیص آبسه ساقه مغز تحت عمل جراحی قرار گرفت.

وی افزود: بیمار در پوزیشن نشسته بعد از یک عمل جراحی موفق و پر استرس، آبسه با حجم حدودی سه سی سی چرک با فشار تخلیه و جهت آزمایشات لازم و کشت به آزمایشگاه ارسال شد.

وی با بیان اینکه ساقه مغز مرکز کنترل قلب، فشار خون، تنفس، اعصاب مغزی و همچنین فیبرهای حرکتی و حسی می‌باشد و همین مورد حساسیت و خطر عمل را بالا می‌برد افزود: بعد از عمل بیمار در ای سی یو بستری و در حال حاضر کاملاً هوشیار بوده و جهت بهبود سریع‌تر اقدامات فیزیوتراپی، بلع درمانی و درمان تکمیلی آنتی بیوتیکی شروع شده است.

دکتر قائمی در پایان از تلاش‌های دکتر صابر متخصص بیهوشی و پرسنل بسیار خوب اتاق عمل و بخش ای سی یو و بخش جراحی مغز و اعصاب بیمارستان رازی تشکر و قدردانی کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ