تقویت همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و سازمان امداد و نجات

اقتصاد ایران: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با هدف امدادرسانی به هموطنان و مسافران داخلی و خارجی در مناطق صعب العبور و دور دست کشور، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، این تفاهم‌نامه امروز در مراسمی با حضور محمدحسین صوفی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران، در دفتر مرکزی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به امضا رسید.

محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در این مراسم ضمن قابل ستایش خواندن خدمات سازمان امداد و نجات در امدادرسانی به متقاضیان و امدادخواهان در کمترین زمان، اظهار داشت: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز بر اساس وظایف ذاتی و اهدافی که دارد در سال‌های اخیر به صورت گسترده با استفاده از ظرفیت کلوپ‌های تخصصی سافاری و موتورسیکلت‌سواران حوزه اتومبیلرانی و وسایل نقلیه گردشگری در راستای امدادرسانی به هموطنان و مسافران به ویژه در ایام خاص که نقاط مختلف کشور با بارش‌های سنگین برف و باران و وقوع سیلاب مواجه است، تلاش کرده است.

وی افزود: امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه بتوانیم از دانش و مهارت سازمان امداد و نجات برای توسعه و ارتقای خدمات مطلوب‌تر و تکمیل فرآیند فعالیت‌ها بهره ببریم و تراز جدیدی از فعالیت‌های نوآورانه کانون و سازمان را ایجاد کنیم.

بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز با اشاره به افزایش علاقه‌مندی هموطنان و گردشگران داخلی و خارجی به حوزه طبیعت‌گردی و سافاری و تدابیر کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در راستای ساماندهی این فعالیت‌ها به منظور حفظ جان افراد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه نیروهای متخصص کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در حوادث و بلایای طبیعی یکی از پایه‌های محکم سازمان بودند و بدون هیچ چشم‌داشتی با استفاده از امکانات شخصی خود در سریع‌ترین زمان در صحنه حاضر شدند و از وقوع فجایع و حوادث ناگوار برای هموطنان و مسافران جلوگیری کردند.

وی در ادامه برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک و افزایش دانش تخصصی نیروهای دو طرف در قالب این تفاهم نامه را بسیار مفید و مؤثر خواند و یادآور شد: با ارائه خدمات مطلوب در این حوزه می‌توان تردد مسافران و گردشگران در تمامی مناطق کشور را تسهیل و از جان آنان در حوادث و شرایط خاص محافظت کرد.

تعیین مسیرهای سبز و امن در مناطق کویری و طبیعت‌گردی برای گردشگران از طریق بهره‌گیری از GIS و دانش و تجارب متخصصین کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و سازمان امداد و نجات هلال احمر ایران و اجرا در یک منطقه به صورت آزمایش برای بررسی، تعیین و معرفی مسیرهای سبز کویری با هدف پیشگیری و کاهش آسیب‌های احتمالی در سفرهای طبیعت‌گردی از موضوعات مورد تأکید دو طرف بود.

موضوع این تفاهم‌نامه توسعه مناسبات همکاری و هم‌افزایی توانمندی‌ها و امکانات طرفین در راستای مأموریت‌ها و وظایف سازمانی به منظور ارائه خدمات مؤثر به آسیب دیدگان مخاطرات احتمالی با هدف کاهش زمان پاسخگویی به مخاطرات مرتبط با حوادث شامل ایمنی و ترافیک و حوادث طبیعی و انسان ساخت و افزایش بهره‌وری با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات طرفین است.

با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، دو طرف در راستای همکاری در ارائه خدمات امدادرسانی به در راه ماندگان و امدادخواهان، برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی و تمرینات امداد و نجات در راستای افزایش توانمندی اعضا، برگزاری دوره‌های آموزشی امداد و نجات پایه و تخصصی برای امدادگران، برگزاری رزمایش و تمرین‌های توان‌افزایی مشترک، و … همکاری و مشارکت خواهند داشت.

محمدعلی عرفانی مدیر حوزه اتومبیلرانی و وسایل نقلیه گردشگری و شهاب مالمیر مدیر روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، حسین عرفانی قائم مقام، مجتبی امامیان معاون برنامه‌ریزی و آموزش تخصصی و محمد خادم رئیس اداره روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ