۱۵ میلیون تن فرآورده غذایی صادراتی با گواهی بهداشت: چشم‌انداز وزارت بهداشت"

اقتصاد ایران: دیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی وزارت بهداشت از صدور گواهی بهداشت برای صادرات نزدیک به ۱۵ میلیون تن محصولات غذایی و آشامیدنی در سال گذشته خبر داد و به اقدامات جدید در راستای ارتقاء ایمنی غذایی اشاره کرد.

بع گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی وزارت بهداشت، عبدالعظیم بهفر، از صدور گواهی بهداشت برای صادرات قریب به ۱۵ میلیون تن محصولات غذایی و آشامیدنی در سال گذشته خبر داد. به گفته وی، در این مدت ۲۵۳۹۳ مورد از محصولات غذایی و آشامیدنی تحت این گواهی‌ها قرار گرفته‌اند که نشان‌دهنده سطح بالای نظارت و کیفیت محصولات صادر شده است.

بهفر توضیح داد که با وجود محدودیت‌های واردات فرآورده‌های نهایی بسته‌بندی شده و انتقال مسئولیت نظارت بر شیرخشک اطفال به اداره کل مکمل‌ها و فرآورده‌های طبیعی، میزان شناسه‌گذاری فرآورده‌ها کاهش یافته است. این تغییرات نشان‌دهنده تحولی در سیستم نظارتی و تنظیم مقررات ایمنی غذایی است.

وی ادامه داد: "در سال گذشته، برای ارتقاء ایمنی غذایی و تقویت تعاملات بین‌المللی، قوانین و مقررات ایمنی غذایی به‌روزرسانی شده و نظام ملی پایش شاخص‌های ایمنی و سلامت فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی با ارزیابی خطر بالا در تولید محصولات سلامت‌محور، به‌ویژه محصولات با ارزش تغذیه‌ای بالا، استقرار یافته است."

مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی افزود که یکی از اولویت‌های اصلی وزارت بهداشت، تقویت نظام مدیریت ایمنی مواد غذایی در واحدهای تولیدی و بهبود فرآیندهای صدور مجوزها در حوزه تولید، واردات و صادرات است. همچنین، تلاش‌های زیادی برای تقویت نظام ملی پیشگیری، ارزیابی و مدیریت بیماری‌های ناشی از غذا و آب انجام شده است.

بهفر همچنین به افزایش سهم محصولات غذادارو، عملگرا و فراسودمند در سبد غذایی خانوارها اشاره کرد و گفت: "این اقدامات بخشی از برنامه ما برای فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی مصرف است. هدف ما افزایش سهم محصولات با ارزش تغذیه‌ای بالا و کاهش مصرف نمک، چربی و قندهای ساده در فرآورده‌های غذایی است."

در نهایت، وی بر اهمیت ادامه این روندها در حفظ سلامت عمومی تأکید کرد و گفت که وزارت بهداشت همچنان به تقویت نظارت و بهبود کیفیت محصولات غذایی ادامه خواهد داد تا از سلامت جامعه به بهترین نحو محافظت کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ